• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitslagen overnemen in blad standen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob91

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Hallo,

voor een vriendengroep hou ik de tennisscore bij in excel. (zie bijlage)

Nu moet ik de uitslagen in een blad van de wedstrijden invullen en tevens de score per persoon in het blad bestanden.(met de kans van fouten)
Weet iemand hoe ik de getallen van de uitslagen direct in het blad standen bij de juiste persoon bij de juiste datum krijg?

Rob

Bijlagen

Kun je niet gewoon het beste verwijzingen gebruiken vanuit Standen naar Uitslagen?
bijvoorbeeld =Uitslagen!AE4 in cel B4 van werkblad Standen

Laatst bewerkt:
In je bestand heb ik een formule toegevoegd die de score van een speler op een bepaalde datum ophaalt uit het speelschema.
Ik ben uitgegaan van de gegevens die in het overzicht naast het speelschema staat.
Voor de volledigheid heb ik de oorspronkelijke gegevens onder het overzicht vanaf regel 50 geplaatst.

In het speeloverzicht heb ik tevens een datavalidatie gemaakt voor de cellen waar een naam moet worden ingevoerd omdat de naam Rob vd G om meerdere wijze is geschreven en Excel deze naam niet kan vinden.
Door de gegevensvalidatie staat er in die cel een lijst van namen van spelers.
Je kunt dus simpelweg een naam selecteren uit de lijst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio bedankt! :)

Formule doet precies wat de bedoeling is; zo kunnen er geen overneemfouten ontstaan.
(ik vind het echt een kunst om zo'n formule in elkaar te zetten)

En die validatie voor de namen is inderdaad ook beter.

Dus helemaal super opgelost! :thumb::thumb::thumb:

Rob

Graag gedaan.

Gaarne de vraag op opgelost zetten (rechts onderaan het scherm).
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan