• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitslagen terugbrengen naar namen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frapiet

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Beste excelkenners,

Mij is gevraagd om schaakuitslagen bij te houden. De planning gebeurt handmatig in kolom a t/m f met behulp van formule in kolom d en f. Tot zover gaat alles goed. Nu wil ik graag in kolom k,l en m de uitslagen per naam terugzien. Ondanks het uitproberen van ellenlange als( - en zoekfuncties kom ik niet tot een juiste formule. Ik ben dus een echte leek. In het voorbeeld heb ik de oplossing, zoals ik die zo graag wil, in kolom j15-m28 bijgevoegd. Wie kan mij hierbij helpen?

Bekijk bijlage schaak4.xls

Zoiets. De formules in K3, L3 en M3 zijn gekopieerd naar beneden en zijn overigens niet compatibel met Excel 97-2003 zoals het bestandsformaat aangeeft (.xls).

Bijlagen

Ik kom op de volgende oplossing (formules in het Engels; eventueel te vertalen via de link in mijn ondertekening)

In cel K3 (en dan doortrekken naar beneden):
Code:
=COUNTIF($D$3:$D$13;$J3)+COUNTIF($F$3:$F$13;$J3)

In cel L3 (en dan doortrekken naar beneden):
Code:
=IF(COUNTIF($D$3:$D$13;$J3)=0;"";SUMIFS($G$3:$G$13;$D$3:$D$13;$J3))

In cel M3 (en dan doortrekken naar beneden):
Code:
=IF(COUNTIF($F$3:$F$13;$J3)=0;"";SUMIFS($H$3:$H$13;$F$3:$F$13;$J3))

in O3:

PHP:
=COUNTIF($D$3:$F$13;$J3)

in P3:

PHP:
=SUMPRODUCT(($D$3:$D$13=$J3)*($G$3:$G$13))

in Q3

PHP:
=SUMPRODUCT(($F$3:$F$13=$J3)*($H$3:$H$13))

Geweldig Het is opgelost. Werkt als een trein. Allemaal heel erg bedankt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan