• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitsluiten van uitkomsten op basis van een datumbereik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisR

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Goedemorgen!

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende:
Er zijn een aantal personen met uitkomst op een bepaalde datum.
Wanneer deze datum in een bepaald bereik ligt, wil ik deze meetellen en uitsluiten wanneer deze buiten het desbetreffende bereik ligt.
In de bijlage heb ik dit probleem proberen te schetsen.

Het lastige voor mij is dat er meerdere voorwaarden in 1 functie moeten komen.
De persoon moet overeenkomen en er zijn 3 datumbereiken waaraan voldaan kan worden.

Uitgeschreven ziet de formule er ongeveer zo uit volgens mij:
Als (datum5=((tussen datum1 en datum2) of (tussen datum1 en datum3) of (tussen datum1 en datum4)) én persoon(cel A2)=persoon(cel A12))dan "ja"; indien onwaar='nee')

Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg omschreven heb.

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Groeten,
Dennis

Bijlagen

In cel D12 en doorslepem naar onder.

Code:
=ALS(SOMPRODUCT(($B$2:$B$8<B12)*($A$2:$A$8=A12)*(OF($C$2:$C$8>B12;$D$2:$D$8>B12;$E$2:$E$8>B12)))=1;"Ja";"Nee")
Niels

Laatst bewerkt:
Ha Niels,

Super!
Dit is bijna wat ik zoek, het is alleen de bedoeling dat ook er alleen Ja komt te staan wanneer datum5 tussen de twee data ligt. (dus tussen datum1 en datum2 dan "Ja", of tussen datum1 en datum4 dan "Ja").
Wanneer datum5 later dan bv datum2 is moet er ook een "Nee" komen te staan, terwijl bovenstaande formule dan "Ja" retour geeft.

Alvast bedankt!

Groeten,
Dennis

Dacht met de functie of een binnendoor weg te hebben helaas.:o

Deze werkt wel

Code:
=ALS(SOMPRODUCT(($B$2:$B$8<B12)*($A$2:$A$8=A12)*($C$2:$C$8>B12))+SOMPRODUCT(($B$2:$B$8<B12)*($A$2:$A$8=A12)*($D$2:$D$8>B12))+SOMPRODUCT(($B$2:$B$8<B12)*($A$2:$A$8=A12)*($E$2:$E$8>B12))=1;"Ja";"Nee")

Niels

Ik heb de formule nog iets aangepast met een <= en >= in de datum, maar het werkt nu perfect.
Ontzettend bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan