• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitsluitende criterea

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dordtenaar

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Bekijk bijlage scootmobiellijst.xls

Voor mijn collega's probeer een toegankelijk bestand op te zetten in de keuze voor een bepaalde voorziening, in dit geval een scootmobiel.

Ik vroeg me af of het met excel mogelijk is om door het invullen van bepaalde criterea uit te rekenening welke voorzieningen voldoen aan de zoekopdracht?

Met vriendelijke groet

nee hoor maar heb nu geen tijd

misschien kun je waarden als 5 cm of 12 km vermijden door
alleen getallen in een kolom te zetten. dus 5 en 12 in een kolom en de eenheden in een andere kolom.
en misschien kun je 2 kolommen voor de getallen gebruiken min waarde max waarde
dat werkt voor een helper makkerlijker dan wanneer je met 25-50 een gebied aangeeft.
als je de breedte van de stoel weet is dit dus de max waarde .
en misschien kun je ook alvast een weeg factor toevoegen.(niet ieder punt is even belangrijk.)
doe je best
groet sylvester

Het is een bijna onmogelijke vraag, omdat de criteria verschillen. Je kunt in feite maar op één criterium zoeken om op één mobiel uit te komen.

Misschien moet je de layout iets veranderen en dan kun je een filter gebruiken.
Zie dit voorbeeld in blad 2

Bijlagen

ik zal het wel niet goed begrepen hebben met de min en max voor bepaalde zaken. Ik geef de punten in de D-kolom als de waarde in de C-kolom tussen de min en de max van je scooter liggen. Het totaal zijn de groene cellen. Het max staat in C21

Bijlagen

Ik denk dat je het niet geheel op die manier kunt oplossen.

In het voorbeeld geef je aan een zit breedte van 50 cm
Je uit eindelijke uitslag de scootmobiel met als "uitslag " 1.8

Mijn conclusie is dus dat deze te smal is voor de patiënt, hij past er niet in.

De gekozen scootmobiel heeft namelijk een breedte van 48.5 cm
Je geeft niet voor niets aan dat hij 50 cm breed moet zijn.
Ik neem tenminste aan dat de 50 cm de minimale eisen zijn.

Of denk ik nu helemaal mis????

klopt, als er een client is die 50cm breed is kan hij of zij niet in een rolstoel van max 48,5 cm breed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan