• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitsplitsen Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris V

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Beste Forum leden en experts, na dagenlang spitten en zoeken op dit forum ben heb ik een hoop geleerd en geprobeerd. Mijn dank aan alle experts.
Nu het volgende, ik heb 3 bedrijven en onder ieder bedrijf heb ik filialen.
Blad1 (Totaal) is alle bedrijven Jaap, Karel en Pieter.
Blad2 is Jaap, Blad 3 is Karel, Blad 4 is Pieter, Blad 5 is Allen en Blad 6 is Vali van valideren.

Nu wil ik graag alles splitsen vanuit Blad 1 Totaal, kolom C: ALS daar Jaap staat pak RIJ en ga naar Tapblad Jaap, dit om grafieken te kunnen genereren zowel van ieder bedrijf als totaal.

Verwijzingen naar eerdere tips op dit forum is ook welkom alvast bedankt en zie bijlage.

Formule zou moeten zijn ALS(KOLOM(C;”Jaap”)zet dan RIJ jaap op “Jaap”????????

Bijvoorbaat dank Chris

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Daar staat al code voor op mijn site, ga naar www.wimgielis.be, dan naar Excel, dan VBA-code, dan "kolom splitsen naar tabbladen".

Wigi

Wim,
Bedankt dit is precies wat ik bedoel, nu nog uitvoeren op mijn bestandje, ben ik wel even mee bezig snap het nog niet helemaal!
Is er een makkelijke manier om jouw code in mijn bestandje toe te passen? en mag ik dat? Uiteindelijk wil ik grafieken kunnen maken,dit is de volgende stap, het liefst ook met een knop,datum maand of jaar,klik en er is een grafiek.

p.s. erg gemakkelijk jouw site was er al verschillende keer geweest.

p.s. Wim in je bestandje komt blad FFFF dubbel voor! Splits kolom naar tabbladen

Zie even de bomen door het bos niet meer, ik werk met naamsverwijzen en valideren maar ben met jou VBA code mijn tabblad iedere keer kwijt!!!!

Laatst bewerkt:
Is er een makkelijke manier om jouw code in mijn bestandje toe te passen? en mag ik dat?

Kopieer de code van mij, al kan ik niet garanderen dat alles blijft staan:

met jou VBA code mijn tabblad iedere keer kwijt!!!!

In de code worden een aantal tabbladen automatisch gedeletet. Zet die regels in commentaar en probeer nog maar wat.

Wigi

Bedankt ga er morgen mee aan de slag, ga van het weekend een boek kopen over excel en vba, misschien heeft iemand een tip over een goed boek? Als er nog tips mogen zijn dan graag anders zet ik de vraag na het weekend op opgelost.

Wim jou code is eigenlijk iets te uitgebreid eigenlijk heb ik hem nodig voor 1 kolom en wel kolum Cof 3, ook wil ik mijn tabladen laten zoals ze zijn ivm verwijzingen, het is de bedoeling dat als ik op de knop druk kolom C of 3 ververst wordt.
Heb net een boek gekocht Macro's en VBA in Excel de basis van Gerrit Bruijns ga kijken of het me lukt en kom dan met mijn versie hier terug.

Ik ben wat wezen stoeien en dacht het simpelste een macro te maken en deze simpel aan een knop te hangen, verdient nog geen schoonheids prijs maar dit is wat ik eigenlijk als eind resultaat wil. Als iemand nog een tip heeft graag en anders sluit ik deze vraag dit weekend. zie bijlagen.

Bijlagen

Er zit geen code in het bestandje, die zit in jouw persoonlijke werkmap. Dus kunnen wij ook geen suggesties doen.

Heb hem eindelijk redelijk voor elkaar misschien dat er iemand er naar kan kijken, het uitsplitsen is redelijk voor elkaar. Ga nu proberen om er knoppen voor te maken die in de knoppen balk te zien zijn. Wim kan het zijn dat er een beveiliging zit op jouw script?

Bijlagen

funcres wachtwoord (FUNCRES.XLS) of is dit misschien een domme vraag, als ik daar op klik vraagt hij om een wachtwoord!!

Funcres is de Analysis Toolpak Add-in in VBA. En geen code van mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan