Uitstekend signaal, geen verbinding mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lautje07

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Hallo,

Sinds dinsdagavond heb ik het volgende probleem: alle laptops en telefoons in huis kunnen geen verbinding maken met mijn draadloos netwerk, terwijl er wel een uitstekend signaal weergegeven word. Ik heb al wat op dit forum gespeurd naar soortgelijke klachten maar dat hielp mij helaas niet verder. Ik heb zowel de modem (xms) als de router (Sitecom WLR-5000) gereset. Zonder resultaat helaas. Wie kan mij hierbij helpen? Misschien waardevol om te vermelden: voordat deze klacht ontstond had ik elke dag een soortelijk probleem op het moment dat er meerdere apparaten gebruik maakten van het netwerk, dan gooide hij ook ineens de verbinding eruit maar dit werd opgelost door nog geen 2 tellen de router uit en aan te zetten.
Mijn kennis omtrent pc's en dergelijke reikt niet heel ver maar als het in niet al te moeilijke taal uitgelegd word kom ik vaak een heel eind.

Alvast bedankt!

Op m'n telefoon staat die sowieso aan en maakt ook geen verbinding. Moet ik het op de laptops dan ook nog checken of is dat voldoende? Waar kan ik het anders vinden?

Geen macadress beveiliging ingesteld in routerconfig?

Nee, sinds installatie deed hij het altijd goed op het feit dat zo nu en dan de verbinding uitviel na. Heb recentelijk geen wijzigingen doorgevoerd.

Nee, nog niet. Wil dat wel vandaag doen, ben alleen nog op zoek naar een kabel in huis

Waar ik meer op doelde is de uitgave van IP-adressen. Er mag maar 1 DHCP-server aanstaan, anders krijg je conflicten met de toewijzing naar je pc's.

Ok, zo'n leek ben ik dus. Dat moet ik toch aan de hand van mijn IP adres controleren in m'n browser? Ik kan alleen niet inloggen in m'n router aangezien ik geen internet heb...

Als ik de netwek kabel uit mijn router haal en rechtstreeks in m'n laptop stop, heb ik wel gewoon internet

Ok, daar gaan we dan. Om het eerst eenvoudig te houden, schakel je je internetmodem uit. We gaan eerst kijken of je zo wel een draadloze netwerkverbinding kunt krijgen met de sitecom router.

Als ik de modem van xms uitschakel blijft mijn netwerk zichtbaar. Ik heb Sitecom 300N (WLR-5000)

Ok. Dan lijkt mijn vermoeden wel in de richting te wijzen naar twee dhcp-servers. Kabeltje nog steeds aangesloten op je sitecom?

Nee heb nu de netwerkkabel vanaf de modem direct in m'n laptop gestopt. Zodra ik hem weer terug in de router plaats kan ik geen verbinding maken

Ok. Kun je zien welk IP-adres je modem heeft? Dat kun je in windows 7 / vista opvragen door met de rechtermuisknop op het netwerkicoontje te klikken en dan Netwerkcentrum openen met de linkermuisknop

Vervolgens moet je verbinding aanklikken en dan de details opvragen. Bij standaardgateway staat dan het ip-adres van je internetmodem. Dat hebben we straks nodig.

Is dat IPv4 standaardgateway? Daar kom ik via status van LAN-verbinding. Daar staat overigens ook dat DHCP ingeschakeld is

Ja. Dus DHCP- staat ingeschakeld op de modem. Ok. Nu doen we precies hetzelfde bij je Sitecom router. Kabeltje in een van de poortjes en kijken maar weer

Moet ik dan weer naar netwerkcentrum gaan? Daar staat nu namelijk alleen de naam van m'n pc met een streep naar internet en een rood kruis erdoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan