Uitstekend signaal, geen verbinding mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja. Dat er een streep naar internet met een kruis erdoor staat is even niet van belang. Je hebt immers ook even geen internet

Hoe kan ik dat controleren? Hij geeft de verbinding wel weer bij draadloze netwerkverbindingen. Sorry dat ik er niet zoveel van weet en zoveel vraag

Is geen enkel probleem. Als je niet vraagt wordt je niet wijzer. En netwerken zijn lastig.

Bij mij ziet het netwerkcentrum er zo uit:netwerkcentrum.jpg. Ik heb twee draadloze routers. een ervan is een modem, de ander gebruik ik om het WIFIsignaal wat te versterken, want anders hebben een paar laptops hier wat problemen om op het netwerk te komen. Zoals je kunt zien zegt Windows dat ik meerdere netwerken heb, maar dat is niet helemaal juist. Trekken we ons ook niets van aan. En ik heb internet, dus zo zou het plaatje ook in jouw situatie zijn als alles werkte.

Oh ik las even iets over het hoofd. Bij draadloze netwerkverbinding heb je nu verbinding? Dan moet je daar even op klikken en de details opvragen.

Als ik daarop klik en ik klik op verbinding maken krijg ik de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt

Klik ik vervolgens op probleem oplossen dan staat er: probleem met de draadloze adapter of toeganspunt

Hmm zo gaat het niet werken. We gaan even van voren af aan beginnen. En als je precies doet wat ik je vraag, komen we er wel uit. Netwerkkabeltje en beide apparaten aan en in de buurt van je laptop?

Haha dat à ik zeker doen. Stand van zaken nu: router en xsm modem staan aan, netwerkkabel gaat van modem naar router

Nu gaan we beginnen. Van het draadloos netwerk trekken we ons even niets van aan. Dat komt pas bij de volgende stap. Volgens mijn inschatting ziet je netwerk, als alles goed werkt, er zo normaal gesproken uit: Modem -> netwerkkabel naar Sitecom router -> WIFI verbinding naar laptop(s). Klopt dit?

Mooi. Volgende stap. Kabeltje uit sitecom, in laptop. Heb je dan verbinding met je netwerk? We trekken ons nog steeds even niets van draadloos of internet, dat is op dit moment niet van belang. Heb je zo verbinding met je xms modem?

Over internettoegang heb ik het niet, maar je hebt dus verbinding met je modem. Ok.

Volgende stap. Kabeltje uit je xms modem, die stop je nu in een van de gele poorten van je sitecom router. Heb je nu weer een verbinding met een netwerk? Nog steeds trekken we ons niets van draadloos gedoe of internet aan.

Bij de actieve netwerken weergegeven in netwerkcentrum staat wel bij thuisgroep: verbonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan