• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitsturen van Excel worksheet per e-mail via macro mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exceldummie

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Berichten
23
Beste Excelgebruikers,

Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom, misschien kan iemand me helpen?
Het gaat om het volgende (zie ook bijlage):
Voor mijn werk moet ik naar verschillende partijen (verschillende) overzichtlijsten sturen van brochures die in een bepaalde periode zijn uitgegeven door ons. Voor de registratie gebruiken wij 1 compleet excelbestand (werkblad) vanwaaruit de lijsten worden gemaakt.

Om het werk te vergemakkelijken vraag ik mij af of het mogelijk is om een macro te schrijven waarbij de overzichtslijst (eventueel in nieuw excel bestand of PDF) voor de partij meteen gemaakt wordt en als bijlage in een mailbestand wordt gezet.
Nu moet ik eerst voor partij1 alle adressen uit kolom A t/m J selecteren, en dit als totaallijst verzenden naar een verzendlijst (meerdere e-mailadressen).
Vervolgens moet ik de adressen waarbij een kruisje staat in de doorverwijs1 kolom selecteren en hiervoor de kolom B /D / G selecteren en deze mailen (als boven). Dit vervolgens ook voor doorverwijs 2 en voor 3 de kolomen B t/m H.

Vragen:
1. Is het mogelijk om hiervoor een macro te schrijven die ook al meteen de e-mail genereert?
2. Als dat niet mogelijk is, is het dan mogelijk om de werkbladen te genereren, zodat ik die vervolgens makkelijk kan versturen? (ik heb de buttons al aangegeven, maar weet niet hoe nu verder op tabblad "Dashboard")

Alvast heel hartelijk bedankt!

Groeten,
Joke
 

Bijlagen

  • verzonden brochures.xls
    25,5 KB · Weergaven: 225
Super, bedankt voor de info !

Goed dat je het aan de praat krijgt zoals je wil :thumb:

Tip voor een volgende vraag: met de zoekfunctie heb je de link naar Ron De Bruin direct gevonden. Hij is op dit vlak een autoriteit en zijn website wordt heel vaak terecht gecitteerd hier en elders.

Fijne avond nog.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan