Uitval Draadlood Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrfreezz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2005
Berichten
4
Hallo,

Ik heb een een draadloos speedtouch router/modem.
En heb 2 computers daarop aangesloten. 1 met een speedtouch adapter, en de andere met een conceptronic adapter. Allebei de computers draaien onder XP. Maar bij de computer met de conceptronic adapter valt de verbinding wel eens weg voor ongeveer 5-20 seconden. Dit is soms lastig want je wordt gelijk van msn afgemeld. Wie weet mischien wat de oorzaak is?

Groeten Erwin
 
is de afstand vanaf het accesspoint bij beide pc's vergelijkbaar? anders kan het zijn dat hij te ver weg staat.. het kan ook zijn dat die conceptronic minder zendvermogen heeft en dus daardoor dichterbij zou moeten voor een goede verbinding.

valt de verbinding ook weg als je de adapter van de andere pc uitschakeld? misschien stoort deze hem..?

het is iig ook te proberen om je gebruikte channel te veranderen.. die is standaard 6 is dat is in sommige omgevingen niet erg gunstig. je kunt ook nog proberen het accessppiont ietsje te verplaatsen, het kan zijn dat hij op een ongelukkig plekje staat in een hoekje oid..

succes
 
Nee er is wel veel verschil. Maar heb altijd 75% bereik, dat moet genoeg zijn tog? De conceptronic is boven en de accespoint staat beneden. 2 meter van de andere computer af. Maar als die uit staat heb ik er ook last van. En de router staat nu op channel 9. De router stelt zelf het beste kanaal in. En ja kan t ook zijn dat de buren storen want die hebben ook draadloos internet. Maar ik vind het zo vreemd dat we er dan bij die speedtouch adapter geen last van hebben.
 
is opzich niet vreemd dat die er minder last van heeft, die staat immers veel dichterij en heeft minder last van evt storingen.. heb je nu handtmatig een ander kanaal gekozen? en lijkt het te helpen?
 
Maar eerst stond de router ongeveer even ver van elkaar af (tussen de computers) Maar toen gingen de buren verbouwen:mad: en toen hadden we heel slecht ontvangst met de speedtouch adapter. En toen hebben we de router verplaatst anders hadden we helemaal geen bereik:( Maarja k kan nog handmatig van kanaal wisselen maar k weet niet of dat gewoon kan??:eek:
 
eh ja dit kan gewoon, hoef je meestal alleen in te stellen op het accesspoint. de clients pakken dan automatisch ook dat kanaal. sommige client software biedt wel de mogelijk om het kanaal in te stellen. (als je geen speciale software gebruikt op de client, maar gewoon de functies van windows xp, dan pakt bij automatisch het goede kanaal)
 
oow okee zal k zo ff proberen. Kan dit onder t internetten of moet ik ook opnieuw opstarte en zo??
 
iedergeval zou ik even verbinding (adapter) uit- en inschakelijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan