uitval draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarod

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2003
Ik heb recentelijk een draadloos netwerk geinstalleerd, met een router van E-Tech en een dito wireless netwerkkaart voor mijn laptop. Het probleem is dat zeer onwillekeurig de verbinding wegvalt. Mijn hoofd pc is gewired met de router. Nu weet ik dat dit een algemene klacht is, maar is er iemand die weet wat er aan te doen is, want het is zeer storend als je aan het werk bent.

Groet, Jarod

Excuus , ik weet geen antwoord , maar heb identiek hetzelfde probleem.

Ik heb een linksys-router. Desktop is er wireless meer verbonden , geen enkel probleem , verbinding is zeer stabiel. Valt nooit uit.

Heb ook een laptop aan dezelfde router , exact dezelfde instellingen !!! , en af en toe ( om de 10 minuten ) valt verbinding uit , en moet je opnieuw verbinding maken . Is niet onoverkomelijk , maar inderdaad vervelend ....

Staat bij jullie de power save mode wel uit? Moet je anders ff op CAM zetten. En even kijken of bij "draadloos netwerk automatisch configureren" het vinkje wel weg is. Wil nog wel eens helpen i.v.m. het zoeken naar het sterkste signaal. Ook kan je het voorkeursnetwerk (default) daarna instellen. Wat ook wel eens wil helpen is de Transmision Rate van je Acces Point vastzetten op b.v. 2Mb/s.

Laatst bewerkt:
Het probleem is voor mij ook zeer herkenbaar. Ik ben al ruim een week op zoek naar een oplssing. Ik heb me nu laten vertellen dat het met de encryptie te maken kan hebben. Bij mij staat die op 128-bits en met 64-bits zou het stabieler zijn. Ik weet nog niet of dat zo is, want als ik dit wil invoeren en saven, krijg ik het volgende bericht:

---------------------------
Microsoft Internet Explorer
64-bit key1: Either you have not entered all of the hex digits
or some of the hex digits you entered are invalid.
A hex digit can be a number from 0-9 or a letter from A-F.
OK

Ik zit nu op m'n werk. Als ik thuis ben zal ik er verder naar kijken. Ik zou graag met dit topic verder gaan want het is zeer irritant als ik aan het werk ben op m'n laptop.

Groet, Jarod

Gompie, als je je WEP-key wilt veranderen van 128 naar 64 bit op je accespoint, is het 't handigst om eerst je accespoint helemaal te resetten. Bij mij is dat door minimaal 4 seconden de resetknop ingedrukt te houden op het accespoint. Daarna alle instellingen weer opnieuw invoeren via de browser en kiezen voor 64 bit key. Of het inderdaad stabieler is weet ik niet. Ik werk met 128 bit key en heb daar geen probelemen mee.

erbicom,

Als ik automatisch configureren uitschakel krijg ik helemaal geen verbinding meer. Wanneer ik het inschakel dan na enkele seconden verbinding. (na opstarten van laptop)

Jarod

Voor de geinteresseerden:

Ik heb automatisch configureren ingeschakeld, de netwerkkaart op een WinXPPro laptop geinstalleerd, alle extra software die bij de WLAN kaart zitten NIET geinstalleerd (alleen de drivers uiteraard), dus puur op de WinXP configuratie. De verbinding is nu stabiel. Ik krijg ook een beetje het gevoel dat al die software die bij die netwerkkaarten zit de boel ook een beetje in de war sturen. In ieder geval lijkt het nu te werken.

Groet, Jarod

WIFI

Hallo daar,

Het is een bekend probleem. Oorzaak heeft te meken met de Wireless Zero Configuration-service van microsoft. Deze gaat een beetje dwars zitten met de config tool van de kaart... Ik heb het zelfde probleem gehad met mij Linksys... Na dat ik de Wireless Zero Configuration-service had uitgezet werkte het weer toppie... Dus zou dat meer eveb proberen..

Re: WIFI

Geplaatst door rscheerhout
Hallo daar,

Het is een bekend probleem. Oorzaak heeft te meken met de Wireless Zero Configuration-service van microsoft. Deze gaat een beetje dwars zitten met de config tool van de kaart... Ik heb het zelfde probleem gehad met mij Linksys... Na dat ik de Wireless Zero Configuration-service had uitgezet werkte het weer toppie... Dus zou dat meer eveb proberen..

en waar kan ik die vinden?
:o

Onder "deze computer", rechts aanklikken, beheren kiezen en dan op zoek naar services.

Groet, Jarod

Geplaatst door Jarod
Onder "deze computer", rechts aanklikken, beheren kiezen en dan op zoek naar services.

Groet, Jarod

Ik heb het gevonden, bedankt. Maar hij staat bij mij al uit. Toch blijf ik uitval houden. Ik wordt er mesjogge van. Een dure router, 3 wireless kaartjes en weken van prutsen verder. Resultaat: Internetverbinding valt om het kwartier weg en Overnet blijft, ondanks het openen van alle poorten en het uitschakelen van alle Norton software, op unreachable (firewalled) staan. Ik denk dat ik Mycom maar vraag de boel terug te nemen en dan ga ik weer lekker op mijn ouwe edimax router kabels trekken.....:evil:

Wat bij mij heel vreemd is :

werk met desktop ( = laatste nieuwe van aldi ) en laptop ( = ook laatste nieuwe van aldi ) op dezelfde linksys-router , allebei wire-less ;

instellingen zijn bij laptop en desktop helemaal identiek ( zijn trouwens gelinkt tot een netwerk ) ,

bij desktop : geen enkel probleem , je kan uren surfen.
bij laptop : ongeveer om de 10 minuten krijg je melding dat er een draadloos netwerk ter beschikking is enzovoorts ...

en inderdaad : als je dat "automatisch configureren " uitschakelt , dan kan je geen nieuwe verbinding maken. Het helpt wel als je't pas uitschakelt NADAT je een verbinding gemaakt hebt.

Ik heb vandaag de helpdesk van SMC (fabikant router en wireless carts) gebeld. Gratis nummer. Ik kreeg een engelstalige man aan de telefoon die vroeg of ik in het Nederlands of Engels geholpen wenste te worden. Omdat de Nederlandstaligen in gesprek waren, vroeg ie of ik teruggebeld kon worden. Na 5 minuten werd ik teruggebeld. Elke helpdesk van de Nederlandse ISP's kan hier een puntje aan zuigen: wat een grandioze service. Ik heb ongeveer een half uur met hem aan de telefoon gehangen om alles door te lopen. Vervolgens heeft ie me de allernieuwste drivers gemaild voor kaarten en router en een stappenplannetje voor herinstallatie. Ik weet nog niet of het werkt, dat ga ik morgen eens bekijken. Maar de service van SMC is groots.
Ik heb de naam van die man en kan bellen als het niet lukt. Ik hou jullie op de hoogte.:thumb:

niet te vroeg juichen, maar de installatie van de nieuwe firmware lijkt te werken. Al 24 uur geen uitval gehad!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan