Uitval internet door utp

Status
Niet open voor verdere reacties.

lonelydragonfly

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Beste lui,

Ik heb een Experiabox van KPN en aan de titel te lezen valt het internet nog wel eens uit.
In de Experiabox zitten 3 UTP kabels, 1 voor lan-internet (poort 1) en 2 voor interactieve tv (poorten 3&4)
Soms doet internet het voor een halve dag, maar al gauw laat deze het af zien terwijl interactieve tv nog wel werkt. Dit lijkt alleen te gebeuren als kabel 1 erin zit. Halen wij kabel 1 eruit en starten wij het modem opnieuw, soms reset nodig, doet internet het weer en als we kabel 1 erin steken, doet die het ook weer.
Maar nu laten wij kabel 1 er maar uit omdat we denken dat die kabel de oorzaak is van het uitval.

Nu is mijn vraag, wat heeft de hoogste waarschijnlijkheid wat er met de kabel mis is?
Ik heb de kabel zelf getrokken en gemonteerd.
Denken jullie dat waarschijnlijk in de kabel zelf zit of meer in de plugjes. of totaal iets anders omdat hij in eerste instantie wel werkt steeds.
Is dit een veel voorkomend probleem of weer niet iets dat ik heb?

Nu zul je denken doe er dan nieuwe pluggen op, test het, werkt het wel hoppa, werkt het niet, vervang je de kabel.
Ik heb alleen de apparatuur niet bij de hand en moet telkens in ruimtes komen waar ik niet altijd toegang voor heb.
Dus ik overleg het liefste eerst even met mensen die er hopelijk verstand van hebben, jullie dus.

Groeten en bedankt

zet er een kabel tester op en je weet of de kabel goed is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan