uitval internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

krondor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2016
Berichten
1
hallo lieve mensen
mijn vrouw heeft een toshiba laptop sinds 4 maanden. installatie was met window 8.1 met de voorbereiding voor window 10 na 1 maand gebruik window 10 geinstalleerd, dat leverde problemen met beeldschermstuurprogramma op. window 8.1 weer erop gezet. ging eventjes goed, totdat de internetverbinding haperde. al van alles geprobeerd (herstard, fabrieksinstellingen route gekontroleerd. niks helpt. ikzelf zit ernaast met mijn lappie maar heb geen probleem allebei op wi fi.
wie weet raad en kan mij daarmee helpen? ben niet erg handig met ??????????
 
Welkom bij de Helpmij!

Als jij (zij) met de Toshiba recovery tool een recovry usb heeft aangemaakt en jij kiest in de recoverysoftware éérst voor het formatteren van de schijf en pas daarná voor het herstellen van de fabrieksinstellingen, dan moet alles weer werken, vanzelfsprekend nadat je de netwerksleutel hebt ingevoerd. Kies je bij het starten van de recoverysoftware gelijk voor fabrieksinstellingen, dan worden bepaalde instellingen die op de servers van Microsoft worden bewaard, niet overschreven en wie weet, worden de (foute) netwerkinstellingen wel weer meegenomen naar de situatie van ná de recovery.

Waar ik deze wijsheid vandaan haal? ;) Toevallig heb ik een week geleden een Toshiba Radius 12" aangeschaft en onmiddellijk zoals het hoort, een recovery usb aangemaakt én daarna het systeem laten recoveren. Waarom? Om erachter te komen of die stick in samenhang met de recovery van Toshiba wel goed zou werken.
Toen ontdekte ik dat de recovery software van Toshiba 2 opties biedt :
1. herstellen na fabrieksinstellingen en
2. hdd formatteren.

Daar ik wilde weten waartoe optie 2 diende, heb ik toevallig gisteren de technische dienst van Toshiba gebeld en aan hun gevraagd waartoe optie 2 dient. Zij vertelden toen een verhaal dat in grote lijnen neerkomt met hetgeen ik in alinea 1 beschrijf.
2e reden voor het bellen met de helpdesk van Toshiba was het feit dat ik na de eerste recovery mijn zelf gemaakte en geplaatste bureaubladachtergrond terug had terwijl ik notbane een recovery naar fabrieksinstellingen had gedaan. Daarvan kon ik de logica niet inzien. De techneut van Toshiba legde mij toen uit wat ik hiervoor beschreef.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan