Uitval pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

noepje

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
:( ik heb mijn pc nu al een tijdje, maar nu begonnen er toch ernstige problemen te komen, ik heb ze hieronder bij elkaar gezet:

*als ik mijn pc opstart, en muziek/video start, valt hij uit.
*als ik mijn pc opstart, en spel opstart, valt hij uit.
*als een van de twee het wel doet, doet de ander het na lange tijd ook weer...
*als ik een tijdje pirates of the caribbean het spel speel, valt hij ook uit als ik bijvoorbeeld van boot aan land ga, of andersom, misschien helpt het jullie???
*ik heb dit gevonde na een lange tijd googele, een programmatje wat laat zien wat je nog moet update ofzo, ik denk dus dat het daaraan ligt, want ik heb geen flauw idee hoe ik moet update :(

ik heb hier een screenshot van genomen die je hier kunt zien:

http://www.dropshots.com/day.php?userid=154890&cdate=20060801&ctime=094302

klik op het kleinere (groen gekleurde) plaatje en dan wordt ie groter en leesbaar,

Ik wil iedereen alvast hartelijk bedanke die geprobeerd heeft mij te helpen,

echt 1000x dank =),

Ruben :rolleyes:

Mag ik weten met welk programma jij dat gevonden hebt.
Kijk eens bij hardware apparaatbeheer in het confuguratiescherm of daar uitroep tekens staan.
het lijkt mij een hitte probleem.
Kijk eens binnen in de computer of alle koelers nog wel stofvrij zijn.

hey

bedankt voor je snelle reactie, maar ik snap niet echt waar je bedoelt, ik zie geen hardware staan ofzo in configiratue scherm, heb je misschien msn dat praat wat sneller weetje, ik zal ff de site terughale.. hmm ik zag een link ergens op dit grote forum dacht ik, ik kan het nu zo snel niet vi nden, als ik hem vind hoor je het meteen ik zoek door

2nd edit:

tijdje geleden alles schoongeblaze, zachtjes niks bewoog alle stof eruit..

start
configuratiescherm
systeem
hardware
apparaatbeheer

zie je dan gele uitroeptekens of vraagtekens.

hmm

nee niet achter, maar er staan ook nog plusjes voor dat ie meer laat zien, daar staan ook geen gele vraagtekens of uitroep tekens, nergens eigenlijk, alleen bij overige apparaten ethernet en usb ., maar dat is hun pictogram dacht ik... ??

dat zijn gele vraagtekens

ja zeker

ja zeker wel, alleen als ik mijn pc opstart, dan verdwijnt er wel een icoontje automatisch, een soort groen popeetje met 2 armpjes omhoog en een stipje(hoofd?)
kweenie wat dat precies is, maar kheb elk schijfje geinstalleerd. =)

hey
toenet deed mijn spel het dus gewoon, en een video, en plotseling viel ie uit, zoals ik al zei als 1 probleem, ik kreeg toen: driver_irql_not_less_or_equal ofzo..
misschien kunnen jullie hier wat mee :(

he: ik heb een screenshot genome toen ik mijn pc opnieuw opstarte van dat icoontje dat automatisch weg gaat als ik met mijn muis erover geen ga, hier is ie:

http://www.dropshots.com/day.php?userid=154890&cdate=20060801&ctime=103413

(in het rode vakje)

Laatst bewerkt:
aww.,

ik hoor nu niks meer al een half uur ofzo, en toenet ging het heel snel, ik snap het als jullie het druk hebbe, (met iets anders of zoeke voor mij ofzo? :rolleyes: ) maar ik moet echt gaan, ik hoop morgen tegen berichten te zien =)

-Ruben

Welkom op Helpmij, je vraag is verplaatst naar de juiste sectie en heb deze ook een passende titel gegeven. :)

Had je dit ook al gelezen?
Als je weer een blauw scherm krijgt vermeld dan even de exacte stopcode en met eventueel het bestand welke de fout veroorzaakt.

En is dat icoontje niet msn?

thanks.,

bedankt =) nee dat is niet msn, die staat heelmaal aan de andere kant zich aan te melde -.- en ook geen oudere versie btw
ik wou er nog even bijzetten dat ik toenet mijn pc wou afsluite en dat hij nog ff zin had om weer uit te valle, dit keer stond er: process_has_locked_pages zoiets? kan dat het laatste woord weet ik trouwns niet zeker..

-Ruben ik neem nu kijkje bij dat hier:P

-na hier:

gedaan wat er stond, ik had alle goede vakjes al aangevinkt, en bij de rest gebeurde er niks :(

Laatst bewerkt:
Bedoel je die groene naast de klok dan?
Die is van Logitech, waarschijnlijk voor je toetsenbord.

Wat foutmeldingen betreft kun je hier ook nog een kijkje nemen.

Dat je niet zo sneleen antwoord krijgt komt omdat wij allemaal vrijwillig hier aanwezig zijn en ook allemaal een eigen prive leven hebben.
Ik was vanavond op visite dus.......
Maar ik blijf bij een video warmte probleem.
weet je de temperatuur van je kaarten

weet ik.,

ik wist al dat jullie vrijwillig deden, en ik snap het wel.,
maar ik keek op die pagina, en ik dacht al dat ik alles moest updaten, zoals je bij die eerste screenshot zag moest ik alle rode kruisjes update, maar ik heb dus geen flauw idee hoe, als ik die naam ATI RADOEN X.... enzo op google doe, vind ik niets waar update ofzo staat, ook niet als ik de pagina lees.
verder snap ik nie tzoveel van die pagina, ik heb niet zoveel verstand van al die woorden en snap niet wat ze betekenen.

Ik kan er vast wel achterkomen wat de temperatuur van me pc is, misschien een snelle beschrijving waar ik het kan vinden, bedankt alvast,

Ruben :)

Laatst bewerkt:
Laten we even resumeren.

Omdat de oorzaak best een warmte probleem kan zijn controleer dan eerst eens of je geen stofprobleem hebt zoals Puppie beschreef.
Mocht alles hier okay zijn check dan apparaatbeheer eens of alles goed geïnstalleerd is.
Weet je niet wat voor hardware er in je pc zit kijk dan even met het gratis Everest wat voor hardware je precies hebt en download dan de laatste drivers van je apparaat waar een geel teken bij staat.

Mocht je dan nog niet verder komen met je probleem, plaatst dan eens de exacte foutcode + bestandnaam welke in je blauwe scherm voorkomt.

hey

Bedankt voor nog een andere mogelijkheid, ik zie alleen een geel vraagteken bij usb dinges.. voor de rest snap ik er geen r**t van., ik ben hier niet zo goed in :o

Als m'n pc uitvalt zal ik dat van: 0000x000 enzo opschrijve en de naam..,

thanks

-Ruben

oke het gebeurde dus net toen ik me spel wou spelen:

Driver_IRQL_not_less_or_equal

Technische informatie:

*** Stop : 0x0000001 (0x00000024, 0x00000002, 0x00000000, 0xf7A48D85)

*** Portcls.sys - Address F7A48D85 base at F7A45000, DateStamp 3b7de1af

dit stond er,, voor de rest stond er alleen wat ik moest doen, pc opnieuw doen enzo, en als het bleef moest ik alle hardware en software opnieuw doen, maar dat snap ik dus niet :o

-Ruben

Laatst bewerkt:
Admin_Frisian zei:
Omdat de oorzaak best een warmte probleem kan zijn controleer dan eerst eens of je geen stofprobleem hebt zoals Puppie beschreef.
En hoe zit het hiermee?
Als de pc schoon is van binnen alle fans goed draaien kunnen we die optie wegschrijven. (een oververhitte pc kan ook blauwe schermen veroorzaken namelijk)

ja

ik speel best wel (heel)veel games enzo, en soms valt ie uit op gewoon blauw scherm, ik vat niks van die programma's enzo.. en weet nie thoe ik moet update, waarom is het allemaal zo ingewikkeld :(

-Ruben.. en geen stof hoor in die kast

Als ik kijk naar mijn systeem heeft het bestand Portcls.sys te maken met Class Driver for Port/Miniport Devices.
Nu zou ik zo even niet weten wat hier aan te doen, wel heb ik enkele suggesties.
De foutmelding die je krijgt kan in wezen van alles zijn maar vaak duidt dit op een probleem met de drivers.
Je kunt als volgt te werk gaan.

--- Scan eerst je pc op virussen en spyware.
--- Ga na wat je zoal geïnstalleerd heb de afgelopen tijd nadat dit probleem begonnen is
--- Heb je onlangs nieuwe hardware in de pc gedaan?
--- Heb je onlangs nieuwe software geïnstalleerd

--- Heb je onlangs nieuwe software geïnstalleerd, download dan de nieuwste drivers van de website van de fabrikant.

--- Download de laatste chipsetdriver van de site van je moederbord fabrikant

Ik begrijp dat het allemaal erg moeilijk kan zijn en ingwikkeld, misschien is het verstandig om even iemand erbij te halen die er iets meer vestand van heeft?
En als je problemen hebt met het installeren van de juiste driver heb je hier misschien wat aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan