Uitval waarna 1 lange piep 2 korte

• Onderwerp starter Onderwerp starter 7rey7
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

7rey7

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Hallo alle mensen van helpmij.nl

Ik ben nu al 2 weken bezig met dit computer probleem en heb van alles al zelf geprobeert en weet zelf ook aardig wat van computers af maar dit probleem gaat boven mijn kenis,
ik heb zins 2 weken dus nieuwe computer onderdelen gekocht en ingebouwt, deze onderdelen zijn als volgt :
AMD 64 athlon 2x 6000+ 3Ghz
X1950 Pro 256MB Sapphire (PCI-e)
2GB DDR2 Ram : TWIN2X2048-6400 corsair.
Asus moederbord : M2A-VM AM2 socket (PCI-e)

Deze 4 dingen heb ik dus in me computer gebouwt en na een tijdje lekker snel gamen,
viel hij zomaar uit en kreeg ik 1 lange piep 2 korten.
Dat leek mij dus een Video-kaart probleem, dus ik had een nieuwe videokaart gehaald want ik had eerste keer een Nvidia 8600GT gehaald.
Dus als volgt, de nieuwe video-kaart er ingebouwt en nu na een tijdje computeren krijg ik presies het zelfde probleem....
Ik weet nu dus niet wat het probleem nog is en ik weet meschien nog 1 oplossing en dat is dat meschien me ram geheugen op verkeerde voltage staat dat hij op 2,1 draait en 1,9 moet draaien maar ik kan die instelling niet vinden in Bios dat je dat kan aan passen.
kan iemand me hier mee helpen ?

Harstike bedankt alvast,
Groetjes, Rey

*EDIT*
De fout melding die ik dus krijg als ik me computer wil opstarten en hij begint dan de eerste keer nog niet te piepen is
" Your system maybe OverClock fail or POST interrupted. "
maar hij is niet overclockt en als ik die melding door drukt (met enter) valt de computer uit en geeft 1 lange piep 2 korten
en als ik hem met F1 door laat gaan dan start hij gewoon op maar na paar minuten valt hij weer gewoon uit :(

Laatst bewerkt:
Zit je computer wel in een geaard stopcontact aangesloten?
Heb ik ook gehad met een computer van mij. Dat hij gewoon in een keer uitvalt na een tijdje draaien omdat hij niet in een geaard stopcontact aangesloten zat.

Zit je computer wel in een geaard stopcontact aangesloten?
Heb ik ook gehad met een computer van mij. Dat hij gewoon in een keer uitvalt na een tijdje draaien omdat hij niet in een geaard stopcontact aangesloten zat.

Hij heeft het altijd gewoon gedaan voor dat ik deze 4 spullen er in dee en me voeding is niet verrandert die is nog steeds 460W en volgens mij is het stopcontact wel geaard.
en hij valt uit als ik teveel het systeem gebruik, dus zoals muziekje luisteren of internetten doet hij het prima...

Laatst bewerkt:
lijk me meer een voedings probleem.
bij zware belasting slaat de boel af.
welk merk is die voeding ? indien merkloos betwijfel ik of deze wel echt 460 is.
heb je ook de extra conectoren aangesloten ? 8pins.
de 6000+ is een leuke prosessor maar een echte stroom vreeter.

lijk me meer een voedings probleem.
bij zware belasting slaat de boel af.
welk merk is die voeding ? indien merkloos betwijfel ik of deze wel echt 460 is.
heb je ook de extra conectoren aangesloten ? 8pins.
de 6000+ is een leuke prosessor maar een echte stroom vreeter.

ik dacht eerst ook dat het een voeding probleem was maar ik was dus al naar de winkel gegaan waar ik deze spullen vandaan had en ze zeiden dat 460W meer dan genoeg is en ik heb de 8 pins aangesloten ja.

Merk voeding : volgens mij iets van Adiance

heb je ook al eens naar je temperatuur gekeken hoe heet je processor wordt.

Welkom op Helpmij. :)

De topictitel is verduidelijkt. Raar probleem zegt niet zoveel over het onderwerp.

meer info gevonden

als de computer crasht nu en ik probeer hem op te starten gaat hij dus 1 keer lang piepen 2 keer kort maar na een tijdje uit hebben staan kan ik hem weer opeens opstarten maar krijg ik wel bij me Dos loading schrem met alle checking Hard disc checking CD-rom enzo voort komt er een melding en zegt hij je system may be overclocked press DEL to go to Bios or F1 to continue, maar ik heb niks overgeclockt :confused:

En over die piep codes had ik al gezocht ja en was al achter gekomen dat het een video-kaart probleem was maar dat heb ik dus vervangen die video-kaart maar het probleem is niet weg en me merk moederbord is ASUS.

CPU word 40graden zag ik in me bios.
maar ik heb een prima Air flow, er zitten 2x 120mm Fans in en nog 3x 80mm fans en draait allemaal goede kant op.

Laatst bewerkt:
Zijn de afstandsbusjes onder het moederbord geplaatst?

Oke, ik heb nu een probleem weten op te lossen, ik krijg nu geen Beep-code meer :) maar hij valt nog steeds gewoon zomaar uit...
En hij kan niet te warm worden want als ik me computer kast open laat dan krijg ik het gewoon koud hier.

Maar het uitval probleem is er nog steeds:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan