uitvallen beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Ook bij mij wordt plotseling de verbinding met het beeldscherm verbroken terwijl de computer wel gewoon aan blijft staan. De enige oplossing om weer beeld te krijgen is de computer uit zetten via de hoofdschakelaar en dan geruime tijd wachten alvorens de computer weer aan te zetten.
Uiteraard heb ik de computer gescannend op virussen en spyware maar er is niets gevonden.
Wat is er fout?

Hallo Het zou kunnen zijn dat je videokaart niet optimaal werkt,(koeling) ik weet niet wat voor kaart je hebt? zit er een koeler op?
Het is maar een idee hoor, wat het zou kunnen zijn.
Zeker weten doe ik het ook niet.

koeling

Het zou inderdaad met de koeling te maken kunnen hebben. Die maakt de laatste tijd wel behoorlijk wat herrie.
Zou het een optie zijn om de pc open te maken om het stof er uit te verwijderen? Maakt de koeling daarom misschien meer herrie?

De optie voorzichtig schoonmaken, zou ik zeker even proberen.
Geplaatst door crash
Persoonlijk hou ik de voorkeur om de fan's met een schoon kwastje stofvrij te maken. Hou de fan's wel tegen als je met de spuitbus lucht aan de gang gaat, zodat ze niet gaan draaien. Zorg er ook voor dat je ontladen bent van statische electriciteit!!!!. Voodat je in de PC-kast aan de gang gaat.
Dit doe je door even een onbeschilderde verwarmingspijp aan te raken.

Contactjes van de videokaart, geheugen, PCI-kaarten niet met je vingers aanraken. Eventueel met een zacht gummetje te contactjes voorzichtig "poetsen".

De koelblokken van de CPU, Videokaart en Northbridge uitblazen en met een kwastje de vastzittende stof verwijderen.
Let erop dat als je een koelblok(heatsink) losmaakt, je de contactkant schoonmaakt en er verse koelpasta tussen doet.
De videokaart en Nortbridge koelblokken zullen wel vast zitten, ik zou deze er ook niet afhalen. Het koelblok van de CPU is gemakkelijk te verwijderen, dus die zou ik aan de contactkant goed schoonmaken en verse koelpasta ertussen doen.(contactkant= de kant die tegen de CPU of Chip komt)
Dit kan aardig in de temperatuur van de CPU schelen.:)
Bron:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=204201

schoonmaken

Klinkt eng, maar ik ga het zeker proberen.
Ga morgen eerst een kwastje kopen en kijk wat ik schoon kan maken.

Doe dit zeer voorzichtig en zorgvulgdig.
Let er ook op dat je statisch bent ontladen.

stof verwijderd

Helaas, Ik heb flink wat stof verwijderd uit de fan. Even leek het erop of het geholpen had maar het gebeurt toch nog steeds dat het beeldscherm uitvalt, wel minder vaak, maar toch.
Volgens de fabrikant moet ik nieuwe driver updates installeren maar die kan ik niet vinden voor mijn videokaart (Ati Radeon 9800 Pro).

lol
klinkt verdacht veel op mijn aldi medion pc probleem.

na contact met medion en dit forum heb ik

1 grote fan schoon gemaakt
2 kleine fan OP de radeon 9800 Pro kaart

deze kleine fan op de radeon kaart is de oorzaak van heel veel geluidsoverlast. Dat is sterk vermindert na een beetje schoonmaken..

Krijg het niet helemaal shoon want er zitten miniscule gleuvejes etc in en kleine kruiskopjesschroeven die ik niet kan losmaken etc...

Klacht bleef na het schoonmaken en medion zei;

1 alles terug zetten in aankoopstand met re install cd en 2 een ander beeldscherm testen .. lol

Hoe kan ik het in aankoppstand terug zetten als hij na 5 minuten weer afsluit ? vroeg ik ...
ja lol...

Dus maar alleen een tweede beeldsherm testen. kost me een hele dag om dat te regelen. Staat dat beeldscherm nu (onaangesloten) naast mijn eigen ... valt de pc nu niet meer uit .........

Kijk de nieuweste drivers instaleer ik altijd als er problemen zijn, maar dat is toch zo'n dooddoener..
als de pc gewoon altijd heeft gewerkt met dezelfde spelletjes en software dan lift het NIET aan de driver (nieuwe spellen/software natuurlijk daar gelaten)..

Ik denk dat het duidelijk ligt bij de combinatie grafische kaart en (goedkope/luide) fan die erop zit.
misschien trekt het naast stof ook wel teveel stroom?

Ik weet het niet meer en zit nu maar weer te wachten of de klacht terug komt met mijn origine monitor en een onaangelloten reserve als stand bye ..lol..

medion pc

Ik heb inderdaad ook een medion pc. De eerste anderhalf jaar geen last gehad, maar nu dus wel.

ik heb hetzelfde probleem gehad op mijn computer gehad (ook een aldi)

mijn beeld viel ook weg of stond vast

via de medion site heb ik toen de nieuwe drivers geinstalleeerd (ik geloof 73 mb). Toen was het probleem verholpen.

Ik heb de computer gewoon aan laten staan toen mijn scherm alweer uit was gevallen.
Na een uurtje de computer opnieuw opgestart en het probleem was over.

(Dat scheelde weer 15 cent per minuut aan telefoonkosten):)

mooi..

drivers en zo verander ik standaard bij problemen etc..
dus dat is niet hier het geval

deze week komt een monteur de fan op de grafische kaart vervangen.. hoop dat het lawaai dan weg is..
en ook de andere klachten brrr

software

Ik heb de computer teruggezet in de koopstand alles ging goed, tot ik het spel Emergency 3 installeerde. Dit weer verwijderd en de computer een hele dag aan laten staan en films gedraaid enz. Niets aan de hand.
Toen Firefighter geinstalleer dat net als E3 van Monte Cristo is en ja hoor na nog geen 5 minuten valt het beeldscherm weer uit. Het lijkt dus een softwareprobleem te zijn.
Blijft natuurlijk de vraag hoe dit komt en wat er aan te doen. Of is mijn grafische kaart te oud? ATI Radeon pro 9800.Uiteraard heb ik de laatste driver update geinstalleerd.

ati radeon 9800 pro te oud lol....
mot nog jaren meekunnen...

mijn probleem deet zich vaker voor bij spellen , maar ook gewoon bij het opstarten ...

vraag me af of de aldi pc niet eenn soort radeon kloon of zo hebben ..en dus nie optimaal met de drivers werkt?

of het lijkt een energy probleem ....

energy

Energy problem?????????????

Xru is die Medion monteur al geweest om de fan te vervangen? Heeft dat het probleem opgelost en wat heeft dat geintje je gekost of zat je nog in de garantie?

Monteur geweest na 5 sec..yup probleem geferifieerd..

probleem is de fan op grafische kaart, een standaard probleem bij deze medion config... zo standaard dat de grafische kaarten al weer op zijn...

komt dus asap weer langs met een nieuwe kaart als ie binnen is.

grafische kaart

XRU,
Mooi dan ga ik nu dus ook Medion bellen of ze een monteur langs sturen.
Want ik word onderhand dol van alles uitproberen.
Gisteravond heb ik nogmaals de pc opengemaakt en de fan van de vidoekaart stofvrij gemaakt, maar al na 5 minuten draaien viel het scherm al weer uit.
Hoop wel dat het onder de garantie valt.

kaarten op

Ook ik kreeg de mededeling dat de kaarten op zijn en er een monteur langs komt zodra ze er weer zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan