Uitvallen beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reflexx

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Hallo,

ik heb pas mijn nieuwe videokaart gekocht. Een Asus Nvidia Geforce 6600. Hij past prima , heb de drivers al geinstalleerd.. maar als ik mijn computer opstart valt mijn beeld na een tijdje weg.. Mijn computer doet vervolgens ook niets meer.. het enige wat ik dan nog kan doen is opnieuw aanzetten. Vervolgens valt het beeld weer weg. Soms valt het beeld pas na een uur weg. Soms na 5 min. al. Mijn oude standaart videokaart zat ingebouwd in het moederbord. Ik had al gelezen dat je ergens in de BIOS je oude uit moet zetten.. dat is mij nog niet gelukt. Ik heb al wel bij apparaatbeheer mijn oude verwijdert. maar als ik vervolgens mijn nieuwe videokaart erin stop en de computer opnieuw opstart valt het beeldscherm alsnog weg na een tijdje.Meestal heb ik geen eens tijd om die nieuwe kaart te installeren want dan is het beeldscherm alweer uitgevallen. En als het installere dan wel lukt en de computer reboot heb ik nog steeds hetzelfde probleem van een uitvallend beeldscherm.

Heeft iemand mischien een soort stappenplan in welke stappen ik moet werken om dit op te lossen ?

alvast bedankt :)

Welkom op Helpmij.:)

Als je het beeld scherm op de onboard videokaart aansluit, blijf je dan wel beeld houden? Zo ja, dan in het Bios de onboard videokaart uitschakelen en de monitor daarna op je nieuwe videokaart aansluiten.

Het Bios kom je in door middel van een toets, tijdens een van de eerste (zwarte) schermen. Vaak staat dit aangegeven "Press XX to enter setup...", waarbij XX voor een toets staat.

Veel gebruikte toetsen:
DEL,
F1,
F2,
F10.

Het kan ook een combinatie van toetsen zijn, dit is afhankelijk van het moederbord/Bios.

crash zei:
Welkom op Helpmij.:)

Als je het beeld scherm op de onboard videokaart aansluit, blijf je dan wel beeld houden? Zo ja, dan in het Bios de onboard videokaart uitschakelen en de monitor daarna op je nieuwe videokaart aansluiten.

Het Bios kom je in door middel van een toets, tijdens een van de eerste (zwarte) schermen. Vaak staat dit aangegeven "Press XX to enter setup...", waarbij XX voor een toets staat.

Veel gebruikte toetsen:
DEL,
F1,
F2,
F10.

Het kan ook een combinatie van toetsen zijn, dit is afhankelijk van het moederbord/Bios.

Bedankt voor de reactie :)

Ok ik zie staan : Primary Video Adapter : kan kiezen uit --> AGP/onboard of PCI

En ik zie staan Onboard 1394 : Enabled/Disabled

Is het 1 van die opties of is het iets anders?

Die tweede lijkt me voor Firewire, dus daar heb je niks mee te maken.

Die eerste, wat gebeurt er als je die op "AGP/onboard" zet?

Geef eens door welk Moederbord je hebt, dan kan ik even kijken of ik de handleiding kan vinden, met de Bios opties.

Bij ASUS, kan ik het moederbord niet vinden.:(

crash zei:
Bij ASUS, kan ik het moederbord niet vinden.:(

ow jammer :( maar die optie agp/onboard moet ik daarvan dan PCI maken,
en dan de computer uitzetten.. en dan nieuwe kaart erin ?

Ik neem aan dat je een AGP kaart heb gekocht, dan moet ie dus op AGP staan. Kun je verder niks vinden over Video in het Bios, vaak bij "Integrated Pheriphals".

Integrated Pheriphals zie ik nergens staan in bios:confused: en over video staat verder ook niks interessants..

Laatst bewerkt:
Ik kon ook helaas geen handleiding vinden, anders had ik naar de Bios opties gekeken.

Neej geen handleiding:( Ik heb geen moederbord apart gekocht ofzo dus daarom denk ik geen handleiding..

Wat is het beste wat ik nu kan doen? Volgens mij is de kaart niet stuk.. Het ligt alleen aan een paar instellingen denk ik

Bedankt al voor de reacties:thumb:

Het is een compaq bord, gemaakt door Asus, volgens deze site.

Misschien dat je daar wat mee kunt.

Lange Pier zei:
Het is een compaq bord, gemaakt door Asus, volgens deze site.

Misschien dat je daar wat mee kunt.

Ehm.. jah ikweet zelf niet waarvoor eigenlijk maar hun konden dan opzoeken welke optie in BIOS uitgezet moest worden geloof ik..

Maarja zoveel opties stonden er niet dus mischien is het iets anders.. Iemand enig idee hoe ik geen zwart scherm meer krijg?

Ik wil zo graag gamen!:p

Ja het lijkt er sterk op jah :) .. Het toegewezen geheugen op 0 zetten is dat dit : onboard video memory size ? dan op 0 mb zetten.. en dan afsluiten nieuwe kaart installeren, en zou die het dan moeten doen ?

Bedankt voor de moeite die je doet:thumb:

Laatst bewerkt:
In principe zo de kaart het al sowieso moeten doen, maare, er staat wel voldoende in die link om er uit te komen, alle instellingen worden verklaard, alleen staat er geen 0 bij, maar 1, zie ik nu.

Ook de instelling voor AGP- PCI op AGP zetten, vreemd is wel dat ik geen optie zie om echt de onboard uit te schakelen of wat ik hier op een compje heb, de mem voor de onboard op 0 te zetten.

Had hem bijna.. ik weet zeker dat hij nu goed ingestelt staat.. bij apparaatbeheer gaf hij eerst een uitroepteken voor de naam van mn videokaart. Nu niet meer.. Ik heb geloof ik mijn oude ook kunnen blokkeren want er stond een rood kruis doorheen.. heb gewoon aangevinkt "niet gebruiken". Maarja het beeld werd wel weer zwart. Ik snap het echt niet meer.. denk dat ik morgen terug naar de winkel ga

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan