Uitvallen internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

math678

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Berichten
373
Mijn computer gooit regelmatig de openstaande internetverbinding dicht. De ene keer blijft de verbinding 3 uur open en de volgende keer bij wijze van spreken 12 uur. Ik laat mijn pc vaker 's nachts aan om bestanden te downloaden. Meestal is hij 's nachts dan weer gecrashed (niet altijd). Ik heb een 56k modem, Pentium 3, en besturingssysteem Windows ME.
Waar zou dit aan kunnen liggen. MEESTAL (NIET ALTIJD) gooit hij de verbinding uit als ik niet actief aan het werken ben op de pC
 
bedoel je met een router een firewall ?
Nee
Bedoel je iets anders?
volgens mij antwoord NEE
 
Geplaatst door math678
bedoel je met een router een firewall ?
Nee
Bedoel je iets anders?
volgens mij antwoord NEE

nee oke, ik bedoel een apparaat waar je internet mee verdeelt
 
Heb je misschien bij energiebeheer ingesteld dat als er zolang geen activiteit is dat hij de harde schijf uitschakelt?
 
Neen.
alle opties staan op nooit uitschakelen.
Daar ligt het niet aan.
Soms blijft verbinding wel 48 uur !
 
isdn of geowon telefoon, het an ook misschien dat ze de telefoon oppakken ofzo
 
Helaas. Je kunt ook nog op helpmij de zoekfunctie gebruiken. typ "verbinding verbreekt" in en je krijgt een heleboel soortgelijke vragen met hopelijk de goede antwoorden erbij.
 
Wat mij opvalt is dat als je er wel bij bent dat de verbinding niet verbreekt en 's nachts wel. Kan zijn dat het downloaden (vooral van grote bestanden) af en toe staakt en dan de verbinding er mee nokt, kijk eens in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Verbindingen, selecteer je inbelverbinding, klik op instellingen en vervolgens op Geavanceerd, de 2 onderste vakjes moeten uitgevinkt zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het ligt niet aan de telefoon op een andere plaats oppakken (verschillende malen geprobeerd) en ook niet aan de door gezina genoemde instellingen. (staan goed)
Tijdens mijn werkzaamheden op internet wordt ik er ook regelmatig uitgegooid. Echter meestal 's nachts als ik er niet bij ben, maar misschien is dat maar een gevoel.
WIe weet er nog meer een mogelijkheid ?
 
Als hij ook regelmatig crashed moet je er misschien eens over nadenken om over te stappen op een stabieler besturingssyteem zoals windows 2000 of XP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan