uitvallen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

fariel

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,
Zo nu en dan, echter steeds regelmatiger, valt mijn laptop spontaan uit. Tijdens het bekijken van een filmpje via internet, maar ook tijdens het branden en afspelen van een dvd. Er zijn geen aanwijzingen vooraf dat er iets aan de hand is. De laptop stopt er gewoon mee. Het betreft hier een acer aspire 7720g van een jaar oud. Wat kan er aan de hand zijn? Wat kan ik zelf doen, voordat ik de laptop wegbreng?
Alvast bedankt voor een reactie.
Frank

Hallo,
Zo nu en dan, echter steeds regelmatiger, valt mijn laptop spontaan uit. Tijdens het bekijken van een filmpje via internet, maar ook tijdens het branden en afspelen van een dvd. Er zijn geen aanwijzingen vooraf dat er iets aan de hand is. De laptop stopt er gewoon mee. Het betreft hier een acer aspire 7720g van een jaar oud. Wat kan er aan de hand zijn? Wat kan ik zelf doen, voordat ik de laptop wegbreng?
Alvast bedankt voor een reactie.
Frank

Controleer de temperaturen eens

temperatuur

Met speedfan heb ik e.e.a. gemeten. speedfan geeft het volgende aan:
GPU: 77C
core 0: 79C
core 1: 79C
Mij zeggen deze waardes niet zoveel. Het lijkt mij echter wel hoog. De laptop staat meestal op een tafel. Tot 2 weken geleden geen problemen. Nu opeens wel.

Het zou aan een teveel aan stof in de koeling kunnen liggen. 'Loeit' de fan steeds?

Inmiddels ben ik een week verder. De laptop heb ik schoon laten maken (compressor) en de temperatuur is gedaald naar waarden zo rond de 45 graden. Een behoorlijk verschil dus. De laptop draait nu weer een week zonder problemen. Intussen ook everest op de laptop staan. Wat mij opvalt is dat everest waarden aangeeft die behoorlijk lager liggen dan speedfan.
Bedankt voor het advies om eens naar de temperatuur te kijken, daar lag dus het probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan