Uitvallen PC en foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

M20

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Berichten
16
Eey,

Zojuist viel mijn computer voor de zoveelste keer uit. Ik ben het nu echt een keer zat, zit ik er net lekker in en valt de pc weer eens uit. Ik heb zelf geen idee waardoor dit komt.

De ene keer, brand het lichtje van mijn kast, dat hij wel aan staat en zegt de monitor, no imput supported. De andere keer valt mijn pc gewoon uit en start hij opnieuw op.

Vanochtend viel hij dus weer uit en startte weer op. Daarna heb ik hem zelf afgesloten en de kabels van mij beeldscherm eruit gehaald en er weer in gedaan. Toen ik hem daarna weer opstartte kwam er een foutmelding. Namelijk deze:

BCCode: 10000050 BCP1: E217A6DC BCP2: 00000000 BCP3: BFAA5B85
BCP4: 00000001 OSVer: 5_1_2600 SP: 2_0 Product: 768_1

Ook werden bepaalde bestanden toegevoegd aan dat foutenrapport van windows.


BVD Michiel
 
Welkom bij de Helpmij!

Als in apparaatbeheer geen foute apparaten staan, zou het o.a. defect geheugen, of een terminale voeding kunnen zijn.
 
En nu sinds dat andere probleem, komt er nog eentje bij. Daarstraks kon ik nog RTW spelen, nu gooit hij mij er bij het laden van een save direct uit. Zou dit kunnen komen door het defecte geheugen?

michiel
 
Check EERST apparaatbeheer, als dat goed is, download dan een tool als memtest en laat dit geruime tijd draaien. Als dat dan ook geen fouten oplevert, moet je iets verzinnen om de voeding te laten testen.

Mijn idee over de storing is wel gebaseerd op een normaal computergebruik. Daarmee bedoel ik dat jij voorafgaande aan de 1e keer dat de storing optrad, geen "enge" dingen hebt gedaan:
site bezocht waar je een virus hebt opgelopen,
je hebt geen nieuwe / andere registercelaners gebruikt die rare dingen hebben gedaan, etc. etc.
 
en dan mijn vraag ,hoe warm word het spul?

Klopt, die had ik ook nog kunnen (moeten) vragen, da's ook een waarschijnlijke:

defecte of té stoffige processor / case en / of video - fan(s), waardoor de hele handel instabiel wordt.
 
Laatst bewerkt:
Oftewel, ik moet de kas openbreken, goed schoonmaken en als dat niet de oorzaak is dan...
 
Nee, in het bios kun je zien hoe warm het moederbord en de processor zijn.
Daarnaast zijn er ook nog softwarematige tools, maar bios info over de temperaturen is de meest betrouwbare.
 
Hoe kom ik daar, k ben niet zo heel erg technisch, dus als je t ff wil uitleggen
 
PC opnieuw opstarten en vanaf het moment dat je de powerknop indrukt om op te starten, op Esc, óf, Del, óf F1 drukken (of nog een andere toets, maar dat kan van pc tot pc verschillen)

Eenmaal in het bios zie je bovenin tabbladen. Uit mijn hoofd: de laatste of voorlaatse openmaken, daaronder zie je de temperaturen.

Als je het bios weer verlaat dan met de Esc. In ieder geval niet met F10 en dan "ja" zeggen (dan worden al dan niet per ongeluk aangebrachte wijzigingen bewaard)
Zolang je met Esc het bios verlaat kun je bij wijze van spreken van alles en nog wat hebben gedaan, de wijzigingen worden dan niet opgeslagen.
 
Laatst bewerkt:
Wat had er precies moeten staan dan?
Ik had iets van Vcore, en nog wat dingen
 
Current CPU FAN Speed stond er wel tussen, die was 2191 RPM ofzo
 
da's het toerental, je moet de temp hebben (iets van tussen de 25 en 65 graden)
 
Dat stond er dus niet tussen bij die laatste, bij het selecteren, zonder nog op enter te drukken, stond wel temperature, maar die kwam nergens terug.
 
53 is wat hoger, maar niet alarmerend. Met name voor bepaalde AMD's is dat zelfs een vrij normale werktemperatuur.
Warmtep[robleem processor / moederbord zak het dus mogelijk niet zijn.

Ga aan de slag met de andere tips / aanbevelingen en als geheugen en apparaatbeheer goed zijn, kijk dan ook eens naar de fan van de videokaart (voor zover aanwezig), draait deze wel?
 
Oke
Dankjewel,
Ik zal morgen aan de slag gaan want ik moet zo werken, dus heb k vandaag geen tijd,
alst niet lukt komt het er morgen wel op te staan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan