Uitvallen PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

QuentinC

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2006
Gegroet allen :)

Ik heb een lastig probleem met mijn desktop pc (het is een HP en helaas net als met mijn HP laptop heb ik er enkel nog maar problemen gehad)

De desktop pc valt namelijk constant uit. Hij start perfect op, doet niets ongewoon. na aanmelden kan ik perfect nog enkele minuten werken (soms 15min, soms 5min) Daarna valt hij plots uit, net alsof je de stekker zou uitrekken.

Ik weet echter helemaal niet aan wat dit zou kunnen liggen. Ik dacht misschien aan de koeling? aan de voeding?

Heeft iemand hier ook ervaring mee of kan iemand mij helpen? Zou sterk geapprecieerd worden!

Groeten

Van HP weet ik dat als hij te heet word dat hij inderdaad uit valt, maar dan geeft hij did aan met een zwart scherm en witte letters. Dan zegt-ie dat hij de heet word en voor de veiligheid van de computer gaat-ie dan uit. Dus dat kun je uitsluiten denk ik.

Goedemiddag,

Voor de zekerheid even de pc stof vrij maken binnenin vooral de processorkoeler kijk of dit geholpen heeft zo niet een andere voeding proberen

Ok, bedankt! Zal beiden straks uitproberen en late weten wat het geeft.

@pilootnour5: ik krijg geen blauw scherm of dergelijke, het is echt net alsof je de stekker uittrekt!

Dat had ik begrepen in je eerste post :P. Alhoewel het niet lijkt dat de videokaart te heet word, zou ik proberen om de PC aan te zetten en net zo lang niks doen totdat hij uitvalt. Want bij voornamelijk niks doen hoeft je videokaart weinig te doen. Zet ook bewegende dingen uit zoals Dreamscene bewegend achtergrond. Als hij dan niet lijkt het mij duidelijk dat er iets is met de videokaart. Maar, het is ook nog een kans dat er problemen zijn met je voeding. Heb je enige computer opdates gedaan zoals nieuwe RAM geheugen of nieuwe videokaart? misschien kan je voeding ht niet meer aan.
PS: Probeer ook de PC met kast open te starten en kijken of hij zo wel werkt. Met kast open kan hij namelijk veel beter koelen. Succes en ik hoor graag hoe het vordert!:thumb:

Ok, ik heb hem gewoon wat met de stofzuiger, zo goed als ik kon, stofvrij gemaakt. Hij blijkt goed te werken nu (vingers kruisen, voor hoe lang?)

Het rare is dat ik hem twee weken geleden al eens van binnen had gekuist en dat had niet geholpen, nu plots wel.

Bedankt voor jullie tijd en hulp!!! :thumb: En als ie nog eens lastig begint te doen kom ik jullie nog eens lastig vallen met m'n vragen :evil:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Hoop ook vor je dat het goed blijft gaan en anders altijd vragen:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan