uitvallen van XP tijdens gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

dark_angel229

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
Berichten
14
In de map cookies in docs and settings, drukte ik op Ctrl + A om de cookies te verwijderen en toen viel mijn pc uit en startte opnieuw op. De computer toonde het volgende na opstarten
Foutenrapport van microsoft (systeem is hersteld van een ernstige fout):
C:\DOCUME~1\KITTYV~1\LOCALS~1\Temp\WERa92c.dir00\Mini100206-01.dmp
C:\DOCUME~1\KITTYV~1\LOCALS~1\Temp\WERa92c.dir00\sysdata.xml
Wie weet wat voor fout dat is?

De afgelopen anderhalve week is iets dergelijks al vaker gebeurd (scrollen met Adobe) en
(klikken op een kink in FTDv3). Bij deze twee voorvallen startte mijn pc echter niet meer op.
Bij het adobe voorval bleek mijn processor doorgebrand te zijn (is vervangen). Bij het FTDv3
voorval, kon er niets gevonden worden en heeft een monteur alles gemonitord en gechecked maar kon niets vinden. Mijn pc startte bij hem namelijk wel weer op. De processor werkt bij langdurige 100% belasting op 37 graden. Dus dat kan het ook niet zijn. Ik had bij alle drie de voorvallen ook niet veel open staan aan progs.
Na de eerste twee voorvallen heb ik mijn pc ook maar geformatteerd, maar blijkbaar is er nog steeds iets niet goed. Is het misschien ook mogelijk dat mijn bios niet meer goed is ofzo?
BvD

Groetjes, dark_angel229
 
De plekken om te kijken zijn:
- Start -> Uitvoeren -> MSinfo32.exe (Sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur)
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe (Secties Toepassing en Systeem: Type Fouten en Waarschuwingen)
- Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc (apparaten met een rode X ervoor of een gele ! ervoor)
- Start -> Uitvoeren -> Dxdiag.exe (alle meldingen & waarschuwingen bij de tests)

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
en nu?

Bedankt voor je reactie, maar...uhhh, wat moet ik met die info? Ik heb nog nooit van deze bestandjes gehoord! Ben op dat niveau een leek.Ik zal dan ook niet iets ontdekken wat mij iets zal zeggen.

Groetjes dark_angel229
 
Even een stapje terug dan: Je ziet die meldingen staan over die 2 bestanden (...XML en ...DMP).

Dat zijn alleen maar bestanden die een overzicht geven van de stand van zaken op je computer en de mogelijke fout, in bepaald taal voor 'professionals'. Het zijn geen concrete meldingen wat er aan de hand is, alleen een melding dat er voor analyse een paar bestanden zijn gemaakt die jou (of een professional) eventueel zouden kunnen raadplegen voor een inzicht wat er fout ging.

Punt is alleen dat de kans dat die bestanden hier op het forum aan je postings gehangen mogen worden als bijlage niet erg groot zijn. Ze zijn namelijk van behoorlijke omvang... Je kunt het proberen, natuurlijk, maar ben dus bang dat ze te groot zijn voor hier op het forum.

Maak m.b.v. Winzip of Winrar een ingepakt bestand met beide genoemde bestanden erin, en zet die als bijlage (m.b.v. de knop Beheer Bijlagen) in je volgende posting. Misschien kunnen we er dan direct wat mee.

Even nog over mijn eerdere antwoord: Dat is software op een XP of Windows2000 computer waar voor leken wat compactere meldingen kunnen staan die op jouw probleem van toepassing kunnen zijn. Dus om je op weg te helpen, heb ik die in mijn vorige posting gezet.

Tussen haakjes staat erachter welke onderdelen van de genoemde pakketten je moet raadplegen, en naar wat je zou moeten kijken/zoeken.

Zie je daar wat staan, dan die informatie hier terugmelden.

Bovendien is bijv. Google te gebruiken om zo'n beetje alle meldingen op na te kunnen kijken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost, en hoe...

Bedankt voor je reacties. Ik stel de hulp zeer op prijs. Het bleek helaas zo te zijn dat mijn moederbord kapot was. Het probleem is nu opgelost met een nieuw moederbord, processor en geheugen. Het andere was nl al 3,5 jaar oud en niet meer compatible.
Hopelijk tot niet snel ziens :thumb:

Groetjes dark_angel229
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan