Uitvallende laptop, mogelijk door driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

InPieces

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Beste forumleden,

Sinds een paar maanden valt mijn laptop uit als ik ongeveer 20% accu over heb. Ik kan de laptop daarna weer gewoon opstarten, zonder de laptop opnieuw op te laden. Ik krijg geen BSOD. Hoewel er af en toe wel een minidump werd aangemaakt, is dat de afgelopen maand ook niet meer zo. Gelukkig had ik wel twee eerdere minidumps door WinDBG gehaald en deze resultaten opgeslagen. Mogelijke oorzaak zou de aanwezigheid van HssDrv zijn. Deze heb ik verwijderd, alleen zonder het gewenste resultaat. Mijn kennis van het lezen van deze resultaten zijn minimaal. Ik heb het zelf proberen op te lossen, maar het lukt me niet zelf.

Alvast bedankt!

Is mijn kwestie een lastige, of zit ik in een verkeerd subforum, waardoor er geen reacties zijn?

Ik zou beginnen met een test van je werkgeheugen want ik zie geheugen fouten / problemen in de mini-dump.
Draau eens een uitgebreide test met MemTest86 en vertel de uitkomst?
Test kan verscheidene uren duren afhankelijk van de hoeveelheid aanwezig geheugen..

Na een half uur testen zijn dit de resultaten. Geen fouten dus, tenzij ik iets verkeerd deed.

Code:
Memtest86 v4.3.7		Pentium Dual-Core T4300 2.10GHz
CPU Clk  : 2095 MHz		: Pass 1%
L1 Cache:  64K 28021 MB/s	: Test 92% ################
L2 Cache: 1024K 13296 MB/s	: Test #3 [Moving inversions, 1s & 0s Parallel]
L3 Cache: None			: Testing 4096M - 5120M      1024M of 4029M
Memory : 4029M 2838MB/s	: Pattern: ffffffff
---------------------------------
CPU: 01						CPUs_Found: 2		CPU_Mask: ffffffff
State: -W					CPUs_Started: 2	CPUs_Active: 1
---------------------------------
Time: 0:30:14	Iterations: 6	AdrsMode:64Bit	Pass: 1	Errors: 0
Pass complete, no errors, press Esc to exit

Indien je het probleem niet hebt als het notebook aan de adapter hangt lijkt het mij dat de accu niet voldoende sap kan leveren aan het notebook.....

Vreemd is wel dat hij het wel weer doet na een reboot.

Maar is het in dat geval dan niet apart dat mijn laptop uitvalt en niet automatisch in de slaap- of sluimerstand valt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan