• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitvalrooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

ASDTEK

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
216
Beste Helpmijers,

Ik probeer een overzicht te maken om bij te houden wanneer werknemers uitvallen.

Mijn idee was om in klikbare stappen data toe te voegen.

Stap 1: In de A kolom radiobutton selecteren om een werknemer te selecteren. Na de selectie verschijnt het jaaroverzicht van die specifieke werknemer (dus elke werknemer een eigen kalender).

Stap 2: Datum selecteren

Step 3: In kolom AK via een dropdownlijstje de eerder geselcteerde datum een kleur geven.

Stap 4: In kolom AM via een dropdownlijstje het aantal uur invullen in de eerder geselecteerde datum.



Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • ZZZ.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 51
Leuk project.....maar wat is nou de vraag?
 
Hoe ik het voor elkaar moet gaan krijgen. Dus bij selectie van radiobutton ander rooster, na selectie van datum de kleur invullen en het aantal uur invullen.


Bvd,
ASDTEK
 
Je zult een extra tabblad/lijst/tabel moeten maken waar alle gegevens van alle werknemers en alle datums in staan.
Dan moet je via de buttons de juiste werknemer opzoeken.

Nog een vraagje
Bestaat jou jaar uit slecht 11 maand?
Mijn jaar heeft ook nog een 12e maand die oktober heet
 
Zo'n vermoeden had ik en dat is waarschijnlijk ook het "makkelijke" stuk.
Hoe kan ik de rest het beste aanpakken?


Bvd,
ASDTEK

PS. Heb een hekel aan oktober!
 
Als je nu zelf eerst eens zo'n tabelletje maakt met als kolom koppen datum en werknemers en in de rijen er onder de datums en de gegevens die je wilt terug zien van de werknemers.
 
Had je de bijlage van de eerste post gezien?
Ik heb als voorbeeld 3 namen, een rooster en de gegevens die ik ingevult wil hebben staan rechts. Als ik wat meer hints heb zal ik ze gelijk verwerken en uploaden.


ASDTEK.
 
Het enige wat ik zie zijn 11 maanden met elk lege 49 cellen eronder, met links daarvan 3 namen.

Waar wil je nu precies de datums hebben staan?
Wat wil je in die cellen hebben staan?
Waar komen die dan vandaan (je kunt natuurlijk niet voor elke naam alles in 1 cel zetten.
 
Inmiddels 12 maand.

Het gaat meer om de weeknummers. Als een bepaalde datum/cel een kleur moet krijgen en ook nog het aantal verzuimde uren, dan gaat dat boven datumnotatie. Als alles werkt zou ik nog wat kunnen proberen om het er alsnog in te krijgen. Geen prioriteit.

Na het selecteren van een datum/cel wil ik dus met de opties rechts de geselcteerde cel een kleur geven en het aantal verzuimde uren invullen (liefst via dropdownlijstjes).

Ik vermoed dus dat het erop uit gaat komen dat de data voor iedere werknemer in een apart tabblad komt te staan. Op het eerste "hoofdtabblad" roep je dus via een radiobutton de data op van een ander tabblad/werknemer. Als ik eenmaal de juiste formule heb dan kan ik dit vrij makkelijk uitbreiden naar +/-15.


Bvd,
ASDTEK.
 
Laatst bewerkt:
Hij is mooi! Dit is wat ik bedoelde. Nog een paar vraagjes...

1. Hoe kan ik een uitvalreden toevoegen aan de opties? Ik wil uiteindelijk werk, school, vrij, feest, ziek en een optie om een ingevulde datum te resetten (als dat laatste niet al te moeilijk is).

2. Kan ik zonder code te verprutsen of te vervuilen een tabblad van een werknemer verwijderen?


Enorm bedank!
ASDTEK.
 
bij deze denk ik dat het aardig aan jou wensen voldoet probeer het maar eens uit

nu met de 5 uitval redenen en je kunt per datum aanpassen of verwijderen
mocht ik iets over het hoofd hebben gezien laat me dat dan even weten

alle werkbladen behalve 1 kun je gewoon verwijderen met je rechtermuisknop onder op een tabbladnaam klikken en verwijderen
uiteraard moet je er wel 1 overhouden anders ben je je kalender kwijt, de code blijft gewoon werken als je een tabblad verwijderd
 

Bijlagen

  • verlofkaart2.xlsm
    84,7 KB · Weergaven: 34
Hij is weer geweldig! Ik wilde niet blijven zeuren, dus ik driftig googlen, maar als je nog nooit met macro's hebt gewerkt is het geen succes. Zou je misschien nog even willen kijken?

1. Ik probeerde zelf nog heea aan te passen, maar dan werkt hij niet meer. Hoe kan dat? Bijvoorbeeld aanpassen van cel e32 van bijlage zou niet zo moeilijk moeten zijn.

2. Hij bevalt zo goed dat we stukken mee willen sturen op salarisstrookjes. Zoals je misschien al had gezien heb ik printknoppen onder de maanden gezet. Bij het printen van bijvoorbeeld januari willen we graag het overzichtsrooster (a2:g14) met de totalen eronder (c31:r36). Is dat lastig?


Thanks!!!
 

Bijlagen

  • verlof.xlsm
    62,7 KB · Weergaven: 16
ik heb de kalender weer terug gezet je had een regel verwijderd waardoor de 1e 6 maanden niet alle dagen weergegeven konden worden.
Dus geen regels verwijderen in de kalender

in het overzicht per maand de formules aangepast en werkt zoals je graag wilde

Het uitprinten per maand heb ik voor januarie toegepast zoals ik in je vraag had begrepen
kun je zelf voor de andere maanden ook toepassen?
voeg een module toe kopieer de voledige code van januarie en vervang de naam januari door februari en pas het bereik in de code aan.
ga daarna met je rechtermuisknop op de knop van print februari staan en klik op voeg macro toe kies dan februari ... klaar
doe dit voor elke maand

de volgende code regel moet je nog even toevoegen aan het begin van elke maand code die was ik vergeten
Code:
ActiveSheet.Unprotect Password:=""
en aan het einde
Code:
ActiveSheet.Protect Password:=""
 

Bijlagen

  • verlof3.xlsm
    65,2 KB · Weergaven: 25
Bij nader inzien ging dat printen per maand qua indeling niet goed.
Een kleine aanpassing in de layout en nu elke maand wel goed uitgeprint.
Kijk maar of dit iets voor je is

een printknopje bij elke maand geplaatst en de totalen van elke maand onder elke maand bijgevoegd
hiermee klopt elke print
 

Bijlagen

  • verlof4.xlsm
    70,9 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan