uitwisselen bestqanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remco112

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2004
Berichten
41
hoi,

Hier voor mij staan 2 notebooks, beide zijn ze voorzien van een ethernet kaart/poort. Nu wil ik graag bestanden van mijn oude notebook overzetten naar de nieuwe. Zelf dacht ik dat dit dan kan door ze te verbinden met een utp kabel.


ik hoef geen netwerk te maken, de oude notebook gaat weg, internet hoef ik dus ook niet te delen.

Mijn vraag: "hoe kan ik simpel bestanden overzetten van de ene notebook naar de andere?" en kan dit zonder tusenkomst avn een hub/router etc etc.

Wie kan mij dit stap voor stap uitkeggen of wie weet een internetsite waar dit duidelijk wordt uitgelegd.
Hou er alstublieft wel rekening mee dat ik niet zo technisch ben.

Alvast heeeeeel erg bedankt.

Remco
:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Als je een utp kabel wilt gebruiken dan moet het er wel een van het type crosscable zijn.
Je maakt dan wel even een netwerkje om je bestanden over te zetten.

Als er beide laptops infrarood zit dan wil het daar zelfs nog mee.
 
Laatst bewerkt:
Als je geen router gebruikt, heb je in ieder geval een 'cross' cable nodig; daarin zijn twee aansluitingen kruislings aangesloten wat nodig is wanneer je twee computers rechtstreeks wilt verbinden via netwerkabel.

Zie ook: http://www.tekstenuitleg.net/

voor informatie over het aansluiten van een netwerk.
 
Je kunt ook bestanden overzetten via de seriële (printer) poort.
 
Wat voor besturingssysteem staat er op beide laptops.
Als we dat weten kunnen we iets beter uitleggen stap voor stap hoe je even snel die 2 laptops aan mekaar kunt knopen.
 
@jjw,

Ik ga uit van XP want daarin wordt de vraag gesteld.
 
Je hebt helemaal gelijk maar daar er wordt gezegd dat er een weggaat, mischien is het wel een oudere laptop en die werkt mischien niet op XP.
 
antwoord

hoi,

de oude en de nieuwe hebben beide windows xp, de oude zelfs xp pro...
 
start - bureau accessoires - systeemwerkset en dan de wizzard bestanden overzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan