• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitzondering op blad 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Ik heb een Excel bestand met blad 1 en blad 2. Op beide staat dezefde tabel.
Mijn vraag : als de waarde in D2, D3 of D4 op blad 1 verandert ten opzichte van C2, C3 of C4 zou ik graag de complete regel op blad 2 in de tabel zien. Dus als de waarde (op blad 1) in cel D2, D3 en D4 t.o.v. C2, C3 en C4 gelijk blijft, moet hij niet in de tabel op blad 2 zichtbaar zijn. (automatisch verwijderd worden door Excel) Voor alle duidelijkheid : op blad 2 staat in kolom D 2x een 0 waarde. Deze 0 waarde komt omdat op blad 1 de waarde in D t.o.v. C niet veranderd is. Dit soort regels (met 0 waarden) moeten dus weg / wil ik niet meer zien op blad 2.
Hoe pak ik dat aan ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Verdorie,

ik zie 'm niet................ m.a.w. die pennetjes en gummetjes regels op blad 2 hoopte ik niet meer te zien.

ben ik nu zo dom of ?

Hallo Luc,

idd. dat is 'm ! Dank!

Slechts 1 probleempje en 2 vragen resten mij:

het probleempje ontstaat wanneer ik na het drukken op de (door jou gemaakte) "grijze" drukknop op blad 2 ben en vervolgens weer even op blad 1 klik en daarna nogmaals op de druknop klik,
er dezelfde rijen op blad 2 worden geplaatst. M.a.w. bij elke klik op de drukknop "groeit" blad 2.
De oplossing zou kunnen zijn : slechts eenmaal klikken en daarna afblijven, maar omdat het bestand straks in de praktijk gebruikt gaat worden door verschillende mensen die voorraad invoeren, is het niet ondenkbaar dat meerdere mensen een keer op die drukknop klikken waardoor blad 2 "vervuild" raakt met onjuiste informatie. Is daar een oplossing voor, of moet er een behoorlijke discipline worden getoond zodat slechts 1 persoon (moi :D ) op die drukknop mag klikken ?

De 2e vraag:
ik heb die macro bekeken en kwam tot de conclusie dat ik die dus never en nooit zelf zou hebben kunnen verzinnen......... of wel.......... had ik die kennis / informatie met mijn gemiddelde kennis van Excel "simpel" kunnen vinden zodat ik zelf de oplossing had kunnen bedenken ?

Overigens complimenten voor het macrootje! :thumb:

Laatst bewerkt:
Pasja,

Is het een goed idee dat de Macro eerst Blad2 schoonmaakt?

Ja, denk het wel,
blad 2 had ik slechts aangemaakt omdat ik niets beters wist om mijn vraag helder te omschrijven.

ps. ik ga nu mijn mandje opzoeken, dus als je regaeert, kan / zal ik niet eerder kunnen reageren als morgen middag.

In ieder geval tot zover bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan