• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitzondering op verschuivingsformule

Status
Niet open voor verdere reacties.
inderdaad, Excel 365.
Wel handig, die v's in die rijen 5 en volgende om opeenvolgende vertragingen te visualiseren en te counteren.

Hi Cow18,

Dit is denk ik precies de oplossing die ik zoek!!! :thumb:

Maar als ik jou werkblad bekijk zie ik nog wel een klein dingetje, dat moet denk ik redelijk snel op te lossen zijn.

Als ik in jou werkblad een vertraging invoer van 2 werkdagen bij activiteit C.01-117, dan zou huisje 7, dus 3 dagen moeten opschuiven (2 vertagingsdagen en 1 niet werkbare zondag). In de huidige planning staat huisje 7 op een zaterdag, als je deze 3 dagen opschuift zou huisje 7 dus moeten uitkomen op dinsdag.

Maar in jou werkblad komt huisje 7 bij invoer van 2 dagen vertraging op vrijdag te staan, 6 dagen later. Hoe kan ik dit corrigeren?

ben, is het zo dat de tijd tussen 2 huisjes altijd het zelfde blijft en dat de zondag niet mee gerekend mag worden?
dus in C.01-117 is de werkelijke tijd tussen huisje 1 en 2 (respectievelijk zaterdag en woensdag)
is eigenlijk 4 dagen maar door de zondag is het maar 3 werkdagen.
dus moet het na een vertraging van 2 dagen, doorschuiven naar dinsdag respectievelijk vrijdag . klopt dat? dus niet naar dinsdag respectievelijk zaterdag.
als dat zo is moet ik de funcie "verschuif" aanpassen.

Laatst bewerkt:
Hi Ben en sylvester-ponte,

Hoe moet ik de funcie "verschuif" aanpassen?

hallo, deze versie houdt rekening met de echte werkdagen die tussen 2 huisjes zitten.
de "v" tjes in je vertragingstabel staan nu op de eerste 2 dagen.
je kan overal in je vertragingstabel "v" tjes toevoegen of verwijderen.
kijk eens of je er wat aan hebt.

ps wat bedoel je met "aanpassen" in jouw vorige post? de formule werkt als een normale excel formule.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hij is nog een beetje aangepast : nu zie je in de uitvoer van de formule ook de vertragingen terug komen. (geel)

ps de formule staat alleen in de D kolom vanaf rij 50

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Sylvester-ponte,

Ontzettend bedankt, ik ben ontzettend blij met jullie hulp!! :thumb:

Beste Sylvester-ponte,

Ik dacht dat ik er zou zijn met jou oplossing, maar ik krijg jou opzet niet aangemaakt in mijn werkblad. Bekijk bijlage 356743

Ik heb geen idee hoe ik de functie argument moet invoeren, zoals ik van jou ontvangen heb. Hoe doe ik dat?

Nou daar kon ik beide onderelkaar plakken en zoals in voorgaande bericht wilde de eerste afbeelding niet uploaden. Dit leek me dus een handige oplossing

ik kan zo niet zien wat er mis gaat.
plaats het bestand waar de formules in moeten komen, dan zet ik ze er wel in.

Hi Sylvester-Ponte,

Dat zou ik ook het liefste hebben, maar die data mag ik helaas niet sturen. Daarbij zou ik ook wel graag willen weten hoe het moet of in iedergeval waar ik ongeveer moet zijn. Daar heb ik in de toekomst alleen maar profijt van. Vind het wel belangrijk te weten hoe mijn werkblad is opgebouwd.

als de formule in een ander excelbestand moet komen, dan moet je eerst de module in het nieuwe bestand plaatsen.
als je in het werkende bestand op alt F11 drukt dan zie je de module met de code van de functie.

lukt dit ?
worden in je echte bestand ook macro's gebruikt of niet?
gebruik je met het echte bestand ook excel 365 ?

beantwoord deze vragen voordat we verder gaan.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen Sylvester-ponte,

Ja, ik heb het dubbel gecheckt, het is 365.

Maar bij Alt F11 krijg ik helemaal niets te zien. Er gebeurd niets in mijn scherm.

Marco's staan er niet in, daar heb ik nog nooit mee gewerkt.

je drukt Allt in en tegelijkertijd F11
als dat niet werkt, ga je naar boven inbeeld naar ontwikkelaars en dan kies je op Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan