Ukash, veilige modus en usb werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanali

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Hoi allemaal,

Ik heb sinds gister het virus Ukash op mijn netbook Asus staan. Ik heb al meerder dingen geprobeerd wat ik op internet heb gevonden. Het lukt mij niet om in de veilige modus te komen van mijn netbook, zowel veilige modus, veilige modus netwerking en veilige modus opdracht, om een systeemherstel te doen. Ook heb ik het avg rescue cd al op een usb stick geinstalleerd en in mijn netbook gedaan, maar als ik dan naar bios ga opent hij niet. Ik begin een beetje radeloos te worden...

Alvast bedankt,

Sanne

Je kan op een andere pc een rescue disk downloaden bij kaspersky.
Brand deze en start de geinfecteerde pc hiermee op en laat dit zijn werk doen.

als het niet lukt om in veilige modus op te starten moet je een rescue disk maken van kaspersky,ik stuur je de link door waar je alles kunt downloaden en instructies kunt zien via een filmpje.....
zodra je die rescue disk hebt gebrand op een dvd of cd kun je opstarten van die cd of dvd en kun je nadien vai het programma van deze rescue disk het ukash virus verwijderen etc.
succes

http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=5927

Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb het net geprobeerd met een cd en Windows Defence offline. De scan is wel gelukt, maar het virus zit er nog op. Ik ga nu HitmanPro Kickstart proberen

Yes gelukt! Ik kan er weer in, met hitmanprokickstart op een cd is het gelukt! Ik wil nu wel graag zo grondig mogelijk mijn netbook scannen, zodat ik er zeker van ben dat alles weg is. Hebben jullie nog tips? Ik las ergens iets over ComboFix, maar dat klonk behoorlijk zwaar.

laat je hijack log nakijken door een forum wat daar in thuis is.
nucia of bleumedicine zijn dan dat soort forums.

UKASH en microsoft

Gisteren uitgevoerd en met succes!

De besmette PC ge-boot met F8 en gekozen voor safe mode.
Bij aanmelden gekozen voor een andere gebruiker dan die waar het probleem zich voordoet.
Op een USB stick het spyware programma msert.exe van microsoft gezet (met een andere computer).
Deze stick in de besmette PC gestoken en het programma gestart.
Als je meerdere partities hebt kies dan voor een scan die alleen de partitie onderzoekt waar windows op staat. Dit is meestal de C: partitie.
Als je een volledige scan kiest van alle partities duurt het onnodig lang want het virus zat (bij mij) alleen op de C: partitie.

De scanner haal je op bij microsoft. Zoek naar msert.exe en je komt er zó.
Het heet: Malicious Software Removal Tool - Microsoft
Dit programma'tje werkt maar voor 10 dagen en dat doen ze omdat het met regelmaat wordt ge-update.
Zaak is dus om het na 10 dagen opnieuw binnen te halen.

In mijn geval duurde de scan circa 1,5 uur. Hierna kwam er een rapport in beeld waarin werd aangegeven dat er een aantal virussen al waren verwijderd, een paar gedeeltelijk gerepareerd en enkele nog niet.
Na de (aanbevolen) re-boot was de PC weer als vanouds!

Doe er je voordeel mee.

Groet, Meddokx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan