Ultieme brandprogramma voor films

Status
Niet open voor verdere reacties.

90benjamin90

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Bij het lezen van de titel zal menigeen denken van, goh, hebben we weer zo'n één. Ben al erg lange tijd om te zoeken naar een SNEL brandprogramma die een film in een .AVI of een matroska bestand in combinatie met een ondertiteling brand op een DVD.

Ik doe het voornamelijk met de software van VSO, namelijk ConvertXtoDVD. Als ik echter een film wil branden moet hij eerst de film gereedmaken (duurt zo 1.5 uur), daarna de ondertitels eronderzetten (ook 1 tot 1.5 uur) en daarna branden, wat ongeveer tien minuten duurt.

Bij elkaar kost het branden van een film gewoon ontzettend lang. Volgens mij moet dit echt wel sneller kunnen..

Misschien heb ik een foute configuratie van ConvertXtoDVD, al lijkt die kans wel heel erg klein. Weet iemand hier een oplossing voor of een beter (lees: sneller) brandprogramma?

Het branden kost dus niet veel tijd maar het converteren naar DVD layout wel. Als je DVD speler AVI en MKV onderteund hoef je dat converteren helemaal niet te doen en kun je het AVI of MKV bestand direct op een DVD schijfje branden door hem als Data Disk aan te maken.

hm, de avi's die ik heb zitten de ondertitels al in ... ook bij mij duurt het omzetten lang, tov het branden, zo'n krap uur.
Misschien is het omzetten afhankelijk van je processorsnelheid? (Ik heb nog steeds een AMD 3500+ ...)

@edmoor,

Dat is dus het 'probleem'. De DVD speler ondersteunt deze niet. Maar ik vind Win.Avi een prima alternatief. Goed, en snel. Ik zet de vraag op opgelost. Bedankt!

@Whittey
Als de Nederlandse subs hardcoded in de .AVI zit is leuk. Maar hier zijn niet veel van, vaak heb je dan ook met een erg slechte kwaliteit film te maken. Een DVDRiP. Ik maak graag gebruik van matroska files en 720 pixels en dan maak ik gebruik van losse ondertitels.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan