Ultimate 32 of 64 bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Ik wil graag overstappen na Windows Vista, maar welke versie kan ik het beste kopen?

de 32 of 64 bit? en wat is het verschil tussen deze 2 versies?

De pc word voornamelijk gebruikt om te gamen, website's te maken (dreamweaver) en voor photoshop.

Kan iemand mij wat informatie geven :) ?

mvg

Marko

Laatst bewerkt:
Dat is het verschil, een 32 bits processor, ondersteund alleen de x86 instructieset, 32 bits dus, een 64 bits processor ondersteund de x64, en de x86 instuctieset, beide dus.

Alle huidige 32 bits software, draait prima op 32 bits, en 64 bits, andersom niet.

En voor de 64 bits Vista, zijn minder drivers te vinden, dan voor de 32 bits uitvoering.

In mijn cassette zaten beide versies. (US/English)

Ik las hier: http://www.computertotaal.nl/web/show/id=815059/contentid=65476

32 en 64 bit

Windows Vista is de eerste Windows-versie waarvan tegelijk een 32- en een 64bit-versie verschijnt. Beide versies staan op een eigen dvd. Hebt u de 64bit-versie van Vista, dan zit daar ook de 32-bitversie bij. Hebt u de 32bit-versie, dan hebt u niet automatisch ook de 64bit-versie, maar die kunt u wel tegen verzendkosten bij Microsoft aanvragen. Dat kan interessant wanneer uw computer is uitgerust met een 64bit-processor. U kunt dan bovendien een triplebootsysteem overwegen, XP naast Vista 32 bit en Vista 64 bit. In die volgorde kunt u ze dan ook het beste installeren, ieder op een eigen partitie.

Ik heb zelf een 32 bit processor denk ik (sowiezo geen 64 bit)

Ik kan als ik goed begrijp wel de 64 bit versie op me pc draaien?

En kan ik 32 bits software op de 64 bit versie draaien?

Ik zit er nog tussen te twijfelen, welke versie ik moet nemen

Nee, niet goed begrepen, 64 bits kan niet op een 32 bits processor, maar welke heb je overigens?

Die link werkt helaas niet, wat is de naam van het proggie?

of de goede link?

Link werkt hier prima:thumb: , denk dat je comp een beutje vervuild is, ofzo.:cool:

Maare, zoek hem zelf maar even op, Everest heet het.

Intel Pentium 4, 3200 MHz (16 x 200) -
Prescott

Dus ik denk de 16 bits :)

Laatst bewerkt:
Ha, ha ,ha, ha, de 16bits, dan is het een 8088, geloof ik, dat is te lang geleden.:p

Maare, die processor is 32 bits, en heeft geen EM64T instructieset.

Dus discussie gesloten, je kunt alleen 32 bits draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan