ultime game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Master JE

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
Berichten
32
hallo,

ik niet egt veel verstand van pc:eek:. maar goed ik heb voor mijn nieuwe pc een bedrag van 7 á 8 duizend euro gekregen:cool::eek:. ja ik weet het is veel maar goed ik heb dan ook een aantal eisen.

wat ga ik met de pc doen. het voornaamst gamen. af en toe photoshopen en flash.

nu mijn eisen
1- hij moet 5 á 6 jaar meegaan
2- stil en koel
3- ik wil het liefst een plasmascherm die full hd is.
4- een super geluidssysteem
5- snel.
6-heel veel schijf ruimte 5 tot 6 TB:cool:
7- ram 4 of 8 gb
8- vista ultimatie 64bit

mmm meer eisen weet ik zo 123 niet:p.
ik hoop dat jullie hier iets moois van maken.

MVG,

Tha mastar
 
Kijk ook hier eens naar : Klik

Als ik moest kiezen tussen Acer en de rest, koos ik voor..................

Type "Acer" in de zoekfunctie van de Helpmij en bekijk de postings van de afgelopen 3 weken...............
 
Met een budget van max € 8.000,00 kun je dus € 1.600,00 per jaar besteden. Nou dat moet wel lukken hoor:D

Note:
Ik wacht even af of je inderdaad zo'n hoog budget hebt, ik denk dat ik het verkeerd lees:eek:


Groeten,
René
 
hmmmm,

1- hij moet 5 á 6 jaar meegaan

zolang gaan ze eigenlijk allemaal wel mee, als je niet gaat overklokken en dergelijke ..

Ik opper om een pc te doen van ongeveer 2000 euro, er een plasma van Panasonic bij te doen, en dan over 3 jaar weer een nw systeem te kopen. (dit ivm nieuwe ontwikkelingen om de boel nóg sneller en stiller te laten verlopen)

EDIT: @nightrider, zet de rest op een spaarrekening vast voor een aantal jaar, welke bank tegen welk tarief?? hoeveel geld heb je dan gespaard in die jaren? kun je daar een nieuwe computer van kopen zoals je zegt?

EDIT 2: 7- ram 4 of 8 gb, is dat niet erg weinig voor een pc die zolang mee moet gaan?
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel eraan of hij dat geld wel heeft, aangezien hij niet meer heeft gereageerd....

Anyway, zelf bouwen lijkt me de beste oplossing.
 
Overbodige reacties verwijderd. Er mag weer ontopic gereageerd worden.
Niet reageren mag in dit geval ook uiteraard. ;)
 
:thumb:begrijp dat je alles verwijderd.

maar kom op een pc van 8000 euro

loop de eertse beste winkel binnen en zeg dat je een pc zoekt die alles kan,
en een budget heb van 8000 euro,
wedden dat je een bak koffie krijgt.

nou voor 2000 euro zet ik al een heel mooi pctje voor je in elkaar.

kijk bij bvmediamarkt of alternate en neem een quadcore game pc.
ben je rond de twee duizend kwijt.

@ts ik denk dat je het geld beter even achterwegen kan laten, en gewoon vragen om een goede game pc te laten samenstellen.

dan kun je zelf kiezen.
 
Voor 8000 euro kun je een mooie Alienware PC (www.alienware.com) in elkaar timmeren inclusief LED's, geluidsdemping, overclocking en speciale gaming netwerkkaarten met een eigen processor.
 
Voor 8000 euro kun je een mooie Alienware PC (www.alienware.com) in elkaar timmeren inclusief LED's, geluidsdemping, overclocking en speciale gaming netwerkkaarten met een eigen processor.

Hoezo geldverspilling...

Hij kan maar liefst 13 jaar lang een budget van 600 euro per jaar besteden. Laten we zeggen dat hij nu eerst een pc koopt van 1200 euro, dan heb je alles erop en eraan. Daarna kan hij 12 jaar lang elk jaar voor 600 euro aan upgrades uitvoeren.... Zal prijstechnisch iets voordeliger en slimmer zijn, denk je niet?

Dat plasmascherm en 'super geluid systeem' laten we even buiten beschouwing, want je kunt het daar zo gek maken als je zelf wil.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo geldverspilling...

Hij kan maar liefst 13 jaar lang een budget van 600 euro per jaar besteden. Laten we zeggen dat hij nu eerst een pc koopt van 1200 euro, dan heb je alles erop en eraan. Daarna kan hij 12 jaar lang elk jaar voor 600 euro aan upgrades uitvoeren.... Zal prijstechnisch iets voordeliger en slimmer zijn, denk je niet?

Dat is dus niet waar TS om vraagt, TS vraagt om een systeem waarin al zijn wensen zijn verwerkt, niet de wensen die hij over 12 maanden heeft en over 24 maanden.

Of de vraag van TS serieus bedoeld werd is nog even een ander verhaal.
 
Hoezo geldverspilling...



Dat is dus niet waar TS om vraagt, TS vraagt om een systeem waarin al zijn wensen zijn verwerkt, niet de wensen die hij over 12 maanden heeft en over 24 maanden.

Juist, en daar geef ik dus antwoord op. Of je het geldverspilling vindt is jouw zaak ;-).
Wel jammer dat Master JE nou niets meer van zich laat horen :(.
 
Dat is dus niet waar TS om vraagt, TS vraagt om een systeem waarin al zijn wensen zijn verwerkt, niet de wensen die hij over 12 maanden heeft en over 24 maanden.

Of de vraag van TS serieus bedoeld werd is nog even een ander verhaal.


Is wel even verwarrend, maar ik vermoed ook dat de TS met "moet 5 a 6 jaar meegaan" bedoeld dat de computer 5 a 6 jaar up to date is. Ik kan me vergissen natuurlijk he;)

groeten,
René
 
Dat ben ik dan ook wel met je eens. Dat zou dan ook betekenen dat zo'n machine eigenlijk niet te bouwen is. Aan de andere kant is het ook weer zo dat wanneer je nu alleen maar de allersnelste hardware koopt die er is (of over een maand uitkomt en die je vast besteld om in je machine te laten zetten) je toch wel kan stellen dat het heel erg gek moet gaan, wil je niet relatief erg lang met die machine" mee moeten kunnen spelen met de grote jongens".

Als voorbeeld wellicht mijn eigen oude AMD 1900 XP die ik in januari 2002 kocht en pas in september 2007 afdankte. (5,5 jaar)

Ik was (óók in 2007 nog) supersnel op het internet, mail versturen ging ook razend snel, mijn Office (2000) applicaties draaiden eveneens supersnel, ik encodeerde films (duurde wat langer) en het zeldzame spelletje dat ik speel ging ook nog eens een keer razendsnel. Moraal? Die oude tondeldoos uit 2002, was in 2007 nog helemaal "hot"voor alles wat ik ermee deed. Idd. games uit 2005, 2006 en 2007 zouden lastiger zijn geweest.
 
Laatst bewerkt:
@Pasja (post van 15:58)

Ik denk ook dat een office-PC een langere vervangingscyclus heeft dan een game-PC. Met een game-PC ben elk half jaar aan de beurt:eek:
 
@Pasja (post van 15:58)

Ik denk ook dat een office-PC een langere vervangingscyclus heeft dan een game-PC. Met een game-PC ben elk half jaar aan de beurt:eek:

Nouja elk half jaar... Maar elk jaar zou aan de prettige kant zijn.

Daarom zei ik dat ook.
 
Nouja elk half jaar... Maar elk jaar zou aan de prettige kant zijn.

Daarom zei ik dat ook.

Rustig elk half jaar. Als je bedenkt dat een tripple-sli combinatie crysis al niet aan kan op de hoogste kwaliteit en resolutie betekent het dus in feite al dat je elke snelheidswinst moet aanschaffen om zodoende alleen al een vloeiende FPS te krijgen. Als je daarbij haalt dat spellen alleen maar zwaarder worden :rolleyes:.
 
Maar hoe zit dat dan met winkels waar ze games verkopen? Die hebben vaak alleen maar simpele plastic tasjes, houden die tasjes de zwaardere games wel of kan ik beter een goede jutezak meenemen?


Nou ja.. dat is natuurlijk ook een probleem aan het worden he, hoe ga je in vredesnaam die zware games vervoeren? Ik heb gelukkig een Mercedes Vito (aannemers uitvoering) dus ik kan nog wel even vooruit:p
 
Maar hoe zit dat dan met winkels waar ze games verkopen? Die hebben vaak alleen maar simpele plastic tasjes, houden die tasjes de zwaardere games wel of kan ik beter een goede jutezak meenemen?

Vraag of Sinterklaas nog wat kan achterlaten als hij dit jaar weer vertrekt op 6 december :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan