ultra vnc

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
ik heb gisteren op twee pc's ultra vnc geïnstaleerd.
alles werkt correct heb alleen één vraagje en misschien dat iemand het weet of het mogelijk is. kan zelf zo 1,2,3 niet zien hoe het zou moeten.
de pc waarop ik wil kijken en wil kunnen ingrijpen als het nodig is,is de pc die bij de kinderen op de slaapkamer staat.dit wil ik eigenlijk kunnen doen zonder dat ze er iets van merken.
als ik nu mijn ultravnc viewer aanzet op mijn eigen pc,dan wordt op de pc van de kinderen het buroblad blauw. hetzelfde blauwe scherm als ik op mijn pc zie dan.
is het mogelijk dat op de pc van de kinderen het buroblad hetzelfde blijft,dus gewoon de schermafbeelding te zien blijft

Hallo mario-angela,

Ik denk dat je even in de server opties moet kijken van VNC er staat daar een vinkje met:

Turn-off the wallpaper...

Denk dat als je dat uitzet het over is.

Groetjes Bierens

zou iemand mij een korte uitleg kunnen geven over vnc?

wil het namelijk zelf gebruiken maar k snap er niet egd veel van

het is een progje wat je op beide pc's moet instaleren.
op de pc die je wilt besturen moet je het server gedeelte instaleren.
op de pc of laptop waarmee je de andere wil besturen het viewer gedeelte instaleren van het programma.
voor een goede uitleg moet je gewoon even googlen met ultravnc ,dan kom je op de site uit waar het te downloaden is en waar tevens een engels talige handleiding op staat.

werkt wel leuk trouwens.ultravnc

zou iemand mij een korte uitleg kunnen geven over vnc?

wil het namelijk zelf gebruiken maar k snap er niet egd veel van

Je hebt nog een andere vraag lopen volgens mij. RealVNC is erg duidelijk Je kan ook eens kijken naar www.radmin.com, Radmin.

Ik raad je aan, kies een programma en probeer wat uit. Kom je er écht niet uit, stel dan je vraag eens op het forum. Ik, en velen met mij, zullen je graag van dienst zijn.

UltraVNC Vieuwer

ik werk voor een baas, en op mijn werk computer staat UltraVNC Vieuwer.

Mijn vraag is kan hij nou meej kijken met wat ik aan het doen ben?

Als vnc server geinstalleerd is op die pc dan is het mogelijk

Het is mogelijk dat je baas een optie heeft om mee te kijken.
Mits hij van de muis afblijft, zodra je muis hele gekke dingen gaat doen, zoals plots bewegen, dan weet je dat er iemand meekijkt. (jij bestuurd de muis op dit moment niet bijv als je papieren moet pakken ofzo. Meestal is het de Systeembeheerder die kan meekijken. Ik denk zelf dat het bij jullie wordt gebruikt om problemen op te lossen die werknemers niet goed kunnen formuleren, er wordt namelijk vaak technisch "jargon" gebruikt. Of mensen snappen zelf niet wat er aan de hand is en kunnen het ook niet goed uitleggen. Kunnen zij verder niks aandoen!

Gewoon geen gekke dingen doen, en niet internetten onder de baas zijn tijd dan is er niks aan de hand :) :p

Laatst bewerkt:
Mits hij van de muis afblijft, zodra je muis hele gekke dingen gaat doen, zoals plots bewegen, dan weet je dat er iemand meekijkt.

Ik neem aan dat je bedoelt
Mits hij van de muis afblijft, zodra je muis hele gekke dingen gaat doen, zoals plots bewegen, weet je niet dat er iemand meekijkt.

Maar: je kunt het zien. Je scherm knipper heel snel, heel even. Sowieso weet ik dit van PC Anywhere, RADMIN, logmein en terminalservicesremotesession. Ik ga er dus vanuit dat dit ook zo is bij real :).

Dat zou best kunnen ja. Heb het op mn werk tussen een Desktop PC en Laptop geprobeerdt. Zag niks knipperen ofzo :p .
Maargoed kan ook zijn dat ik niet goed gekeken heb haha :) .

Maargoed, persoonlijk zou ik het niet gaan testen of je baas wel of niet meekijkt :p .
Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten :) .

Ik groet!

Het zal mij een zorg zijn of mijn baas meekijkt, ik doe geen stoute dingen :p.

Maar we gaan een beetje offtopic :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan