Ultrabook MAX 600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldBeintema

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Voor mn vrienden ben ik op het moment bezig een geschikte laptop te vinden, die ze volgend jaar makkelijk naar school kan nemen. Een ultrabook van rond de 13,3 of 14 inch leek mij het meest geschikt hiervoor. Echter zit ik nu met een paar vraagstukken over welke ik nou het best kan doen of dat er nog betere opties zijn voor het geld. Eisen zijn vind ik zelf toch wel een i5 4e generatie, ssd het liefst en redelijke accuduur 4-6 uur normaal gebruik. Nu kwam ik zelf bij de volgende laptops;

- Lenovo ideapad 13,3 inch met i5 4200u en 500gb+8gb hybrid drive en goede accuduur van 6 uur. Klik! DEZE HEEFT GEEN WINDOWS 8, wat ook niet nodig is aangezien ik die zelf wel heb. Kosten besparing op andere ultrabooks dmv DOS te kopen zou fijn zijn. 499,-

- ASUS Vivobook S400CA Ultrabook Core i5-3317U 1.7GHz 6GB 500GB + 24GB SSD Cache 14.1" Touchscreen Wind 8 Klik! 499,-

Op notebooktest reviews gelezen en beide hebben hun voor en nadelen.

Voordelen lenovo tov Asus:
-Betere accuduur
-Slanker
-Nieuwere generatie processor
-Weegt 1,5kg en dus 300g lichter

Voordelen Asus tov Lenovo:
-Touchscreen
-Legale Windows 8
-Iets beter scherm(beide lage helderheid, maar wat verwacht je voor zo n prijs)

Nu was mijn vraag wat is de beste keuze? Of zijn er nog betere keuzes, een ultrabook met SSD en zonder windows eventueel? Moet ik nog even wachten voor nieuwe releases? En is Delta Hardware wel betrouwbaar?

Alvast bedankt,

Ronald Beintema

Laatst bewerkt:
delta hardware is vrij nieuw volgens mij ik zie geen reviews what so ever op tweakers.
durf mijn geld er niet zo 1 2 3 op te zetten of ze goed zijn...

touchscreen zou ik persoonlijk niet fijn vinden voor een werk laptop
het laat vegen achter en het werkt gewoon ruk imho
kijk ook hier eens naar wat opties
klikerdeklik

Touchscreen is idd geen vereiste en of ze nu wel of niet betrouwbaar zijn weet ik ook bog niet. Had op andere review sites wel positieve reacties geZien maar je weet het nooit.

Verder kwam ik erachter dat de amazon laptop geleverd wordt met qwertz indeling, zijn hier ook mogelijkheden voor? Qwerty setje kopen en vervangen? Misschien heeft Lenovo nederland ze wel liggen?

Dan wanneer ik klikte op je linkje kom ik gewoon bij de pricewatch van tweakers, waar ik gisteren geen enkele ultrabook kon vinden die kan concurren met deze twee qua prijs/kwaliteits verhouding. Misschien werkt de link op de mobiele versie ook gewoon niet?

Alvast bedankt,

Ronald

Topic verplaatst van aankoop nieuw systeem/Upgraden ----> Hardware - Laptop (of de aankoop daarvan)

Succes met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan