ultrabooks

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijs1994

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2012
hallo allemaal

ik zit wat rond te nezen en wat ik toch raar vind is dat al die ultrabooks heel duur zijn vergeleken met 'gewone' laptops
terwijl die andere laptops een veel betere processor hebben of zit ik nu helemaal fout?

bedankt

De prijs van de Ultrabooks zit 'm in het ontwerp van deze laptops, waardoor ze dunner, lichter, sneller en energiezuiniger zijn dan normale laptops, mede dankzij het gebruik van een SSD i.p.v. een conventionele harddisk. Ook hebben ze een langere accuduur, starten ze sneller op en komen sneller uit de slaapstand.

bedankt voor je reactie!

oke dat snap ik maar echt de hardware zoals de processor zie ik dat ultrabooks
een mindere processor hebben t.o.v. anders laptops
dus je krijgt eigenlijk minder prestatie voor meer geld of zit ik nu verkeerd?

dat zie je niet verkeerd. Maar je krijgt er dus andere dingen voor terug: een draagbaardere laptop (vaak 13-14 inch scherm, licht gewicht, dun, lange accuduur) die erg snel is in gebruikelijke toepassingen. Zoals gezegd hebben ze allemaal een SSD om zaken te versnellen waardoor alles snel gestart is. Het zijn dan ook ideale laptops voor onderweg ;)

bedankt voor je reactie!

dus voor iemand (zoals ik) die zware programma's op een laptop wil laten draain zoals solidworks
en een zo goedkoop mogelijk maar toch goeie laptop wil hebben is een ultrabook niet aan te raden?

Inderdaad, voor solidworks kun je het beste een zo krachtig mogelijk processor hebben. Natuurlijk kan je deze ook draaien op ultrabooks, maar op een krachtige quadcore i7 zal dit beter draaien ;)

En als je een SSD in je "normale" laptop wil, dan kan je die er altijd inzetten. Dit gaat dan wel meestal ten koste van de CD-ROM drive als je de normale hardeschijf er ook nog in laat zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan