umlaut / e met puntjes in links

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
873
Hallo!

Ik ben een website aan het maken voor iemand die niet veel van pc's af weet.

De bedoeling is dat op een upload pagina bestanden worden geüpload in een map, en dat als ik dan bijv. naar downloads ga, worden alle bestande in de map downloads gezocht (zonder extensie natuurlijk te zien) alleen hier heb ik een probleem/klacht over gekregen: Dit werkt niet met umlaut's / e me tpuntjes, want die werken niet in links zover ik weet.

DUS:
Wat moet ik doen om een hyperlink naar bijv. het bestand www.google.com/ideeën.php te maken?

Alvast bedankt!
 
na mijn weten kun je geen gekke tekens in een url hebben, dus het word gewoon ideeen
 
Dat kan helaas echt niet, is er niet een manier om met een %EB ofzo...???
als dat echt niet gaat is miss. if statements een optie...
 
Hoi RMS123,
Als het helaas echt niet anders kan *), zit er helaas echt maar één ding op: URL-encoding met de (hexadecimale) %XX notering.
@RoboticPro:
De html-entities gelden voor speciale tekens binnen een html-document; voor URL's gelden andere regels. Reden hiervoor: binnen een html-pagina werken speciale tekens op basis van de aangegeven charset. Een URL moet onafhankelijk van de opgegeven charset kunnen werken.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
___________
*) Kan de gebruiker niet een beetje opgevoed worden? ;)
 
Laatst bewerkt:
Okey, dank csshunter... alleen... ik krijg vanuit mijn php script de filename en dus path... in de verkeerde notatie, hoe vorm ik dat nou om naar de goede notatie?

EDIT:
ooh, wacht zie het al :p
 
Laatst bewerkt:
het blijft een beetje raar...
dit doet mijn php script nu:
Code:
foreach ($files as $f) { 
				$ff = urlencode($f);
				echo  "<tr><td>", substr($f, 12, 2), "</td><td><u><a target='_blank' href='", $ff, "' style='text-decoration: none'><font face='Verdana' style='text-decoration: none'>", substr($ff,0,-4), "</font></a></td><td>", date("d F Y", filectime($f)), "</td><td>", filesize($f) / 1000, "</td></tr>\n"; 
			}
Ik merkte dat hij het op de ene pagina (de bestands upload en management pagina) wel werkt, en in de weergave modus niet... Ik ga verder opzoek. Heb wel het gevoel dat ik dicht bij het probleem zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan