unable to find a version of the runtime to run this application.

Status
Niet open voor verdere reacties.

THWIT

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Hallo

Ik heb een prog gemaakt met VB 2010 en een van mijn gebruikers krijgt deze foutmelding als hij het programma opstart.

unable to find a version of the runtime to run this application.

Iemand een idee hoe dit komt?
De persoon maakt gebruik van Windows XP.

Alvast bedankt!:thumb:

Tsja, dat heeft deze persoon er niet bij vermeld... Ik ga er vanuit dat sp2 of 3 wel is geïnstalleerd.

Met je link kom ik helaas niet veel verder... Ik zie namelijk geen mogelijkheden om dit probleem op te lossen.

Check the program manufacturer's site for updates or fixes. Manufacturers often issue fixes for runtime errors.

Maar toch bedankt!

Zorg ervoor dat je de laatste volledige versie van .NET framework en client profile hebt geinstalleerd op de XP machine. Dit probleem komt 9/10 keer voor als de persoon op een andere computer geen Visual studio heeft geinstalleerd op de computer.

THWIT is het niet beter dat je Visual Basic 2005/2008 instaleert op je pc. Aangezien Visual Basic automatisch .Net 4.0 gebruikt en deze is bij mijn weten nog op geen enkel OS auto-geïnstaleerd MAAR .Net 2.0 wel en Visual Basic 2005 gebruikt het denk ik. En VB 2008 gebruikt 3.5.

Mvg,
Matthiee' van MatthiWare

Als ik wat maak voor een XP machine , maak ik het in framework 3.5

Ook zet ik bij Properties/References alles op Copy local.

Je zet dan gelijk alle bestanden op die pc die het programma nodig heeft.

Heb veel van deze problemen gehad op een pc van XP , maar nu niet meer.

Je kan het kiezen bij het opstarten van een nieuw project , en ik maak het gewoon in versie 2010.

Mooie tip :thumb:

Dat ik daar nooit aan gedacht heb :p *dom dom*
mooie tip btw ;D:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt!!
Framework had ik al in 3.5 staan, ik heb echter keuze tussen 3.5 en 3.5 client profile, maakt dit uit?
Dat van die Copy Local zal ik proberen. Bedankt! :thumb:

Het maakt niet zoveel uit. Maar ik zal je toch eventjes het kleine verschilletje uitleggen.
Client Profile is voor als je desktop applicatie's maakt
en de volledige daarmee kan je ook nog webapplicaties maken

Dus het verschil is niet zo groot als je het gebruikt voor desktop app's alleen dan de grootte.

PS:
Op windows 7 is 3.5 denk ik auto geïnstaleerd en voor windows xp is dat 2.0. Als ik me niet vergis.

Mvg,
Matthiee' van MatthiWare

Oké, met deze kennis kan ik nu mijn XP gebruikers inlichten.

Vraag opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan