unable to initialize direct3d.

• Onderwerp starter Onderwerp starter MrBob
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBob

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Ik heb een probleem om een oud 3d programma genaamd 3dCrafter te draaien op mijn nieuwe machine met Windows10 Professional.

Tot Windows7 draaide 3dCrafter altijd als een zonnetje. Nu start hij wel op maar doet allemaal vreemde dingen maar dat er altijd wel op neer komt dat er iets gebeurd met DirectX. 3dCrafter stopt er meestal mee na een tijdje mee met de melding unable to initialize Direct3d en dan allemaal schermpjes in het beeld die ik niet meer gesloten krijg. Een ctrl-alt-del bied dan uitkomst. Ik heb geprobeerd om al met administartor rechten te starten en in compabiliteits modus in verschillende andere windows, maar helaas de fout blijft terug komen. Toen contact gezocht met d maker van 3dCrafter maar die lijkt van de aarbodem verdwenen. Dus hopelijk kunnen jullie mij verder helpen hoe een ouder programma dat onder windows 7 goed draaide weer werkend kan krijgen in Windows10 met de laatste versie van DirectX.

Avond,

Had ik dus al geprobeerd maar werkt niet helaas. Toch bedankt voor je antwoord. :thumb:

Sorry, je vraag niet goed gelezen.
En directX3D zal ook wel niet werken onder Virtualbox? Zou ook wel een enorme omweg zijn om win7 daarmee te draaien.

Denk dat het ook niet veel zal uitmaken, denk eerder dat het programma niet goed overweg kan met de nieuwere versie directx/3d en daardoor de compatibiliteit verloren heeft.
Heeft ook met je huidige graka te maken, die zal herinstall van oudere direct x/3d versie niet slikken denk ik, als dat al niet mogelijk zou zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan