Unallocated (primary)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Besten,

Ik zat een beetje te klikken in Partition Magic8.0. En nu heeft 1 van mijn schijven opeens een 3,9 Mb tellende "Unallocated" gedeelte. Op zich niet zo erg maar wel irri. Ik wil het weg hebben. De schijf is maar 3 Gb en niet opgedeeld. Wou ik graag zo houden. Nu bestaat het opeens uit een heel klein deeltje en de rest. Ik krijg het niet weg. Wie kan mij helpen?

thnx
Kompas

Klik op resize partition (links boven) volg de aan wijzingen van het keuze scherm en klik op c in het volgende scherm zie je de grote van je c partitie tel daar 3.9 bij op - ga door naar het volgende scherm en klik op unallocated space dit word dan bij de c partitie gevoegd controleer alles goed voor dat je op Apply klikt (links beneden) TIP maak eerst een backup als je die mogelijkheid hebt het kan nl ook wel eens mis gaan.
Als je drive letter anders is dan c blijft het principe het zelfde.

(Bij verkeerd gebruik van de tips stellen wij ons niet verantwoordelijk)

Succes en cross your fingers

Laatst bewerkt:
helaas lukt dat niet. Mijn pc kent die unallocated space niet eens. Hij zegt dat de hdd als zo groot al deze kan zijn. Heleschijf formateren lukt ook niet. Omdat die Unallocated space niet eens bestaat voor de computer.
Heel vaag allemaal.

haha, ja inderdaad.
Het zit zo. in PM8 zie je een grafische voorstelling van je schijven. Bij de betreffende schijf is er een stukje grijs. Dat kan ik niet aanklikken of anderzinds iets mee doen.
Weet jij, of iemand anders hoe ik een screenshot kan maken?
Dan laat ik het even zien.

thnx voor het meedenken btw

Met de toets printscreen op je keybord meestal rechts boven die zet het in het klembord daarna een tekstverwerker openen (wordpad) of zo en daar in plakken (paste) en dan opslaan.

hier komt ie.
Je ziet (grafisch) op disk 2 links een grijs stukje (unallocated)....
Dat wil ik dus weg hebben.

hmmm ik zie niets..
misschien doe ik het niet goed.
Moet nu naar een verjaardag :-(
Zal morgen even verder kijken.

doeg

Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestane bestandsextenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar

Ik heb hetzelfde, maar dan is het 8mb die niet bij een partitie kan.
Ik heb het ooit ook eens uit proberen te zoeken.
Helaas heb ik er geen oplossing voor kunnen vinden.:(
Ik maak me er niet echt druk over met 180gb.:D

102400 Byte, waarom staat het er niet gewoon in Mb?
anyway zou vast een reden voor zijn.
Mijn plaatje is 805Kb, ik zoek het op met bladeren en that's it. Is die even aan het denken, maar zet het er niet bij. Moet je niet nog erges koppelen ofzo?

hij weigert het.... helaas

Hoe krijg ik er een bijlage bij?

thnx

Voor jou schijf is een unalocated space van 3.9 MB normaal een schijf van 6 GB geeft unalocated van 7.8 MB.

Mocht je het toch weg willen hebben dan vertel ik je wel hoe je dat moet doen het is een triky operatie waarbij je goed moet opletten dat je geen fout maakt.

Laatst bewerkt:
nou het is me gelukt. Ik hoop dat u *.gif kunt lezen.
Dat is namelijk de kleinste die ik kan maken.

Naast schijf e ziet U een grijs balkje staan.
Dat wil ik weg hebben.

En wat is allocated precies?

thnx

Bijlagen

• pm8.gif
    pm8.gif
    89,3 KB · Weergaven: 63
Unalocated is ongebruikte of gereserveerde ruimte (niet toe gewezen)

Waarom wil je het zo graag weg hebben.?
In het gebruik heb je er toch geen last van als dat wel zo is waar heb je dan precies last van.

tja, waarom wil ik het weg hebben.....
het is gewoon het feit dat het er zit en eerst niet.
Ik kan er niet tegen dat mijn (een) computer dingen doet waarvan ik niet weet wat het is. Ik wil gewoon graag weten waarom het er opeens is. En daar komt bij. Ik ben geheugen kwijt!!! Niet veel maar toch.

Schijf e: moet weer gewoon 1 schijf zijn en niet anders.

goeie groet,

kompas

1- Open PM en delete partitie E: klik op Apply (links onder)
doe wat er gevraagd word Drivemapper gaat nu wat aanpassen. (Extented partitie heb je niet anders zou je die daarna ook moeten wissen)
2- Open PM ga naar Create a new partition kies in het volgende schermpje niet voor Logical maar voor Primary en NTFS klik op Apply doe wat er gevraagd word en Drivemapper gaat na het opstarten al je links naar je stations aanpassen want die worden opgeschoven.
Hou er rekening mee dat je tweede schijf nu D: word en je tweede partitie van je eerste schijf E:
Dit werkt onder Fat 32 prima NTFS weet ik niet maar ik neem aan dat je dan wel een fout melding krijgt.
Vergeet ook je Undo mogelijkheid niet in PM als iets je niet bevalt.

Resultaat 3.9 MB winst (als alles goed gaat) maar ja met proberen kom je wat aan de weet.

Succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan