Unattended Software

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0171

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Beste Helpmij'ers,

Graag wil ik software unattended maken. Dit is makkelijk als ik mijn computer weer opnieuw moet installeren. Of ik moet een software programma doorgeven aan iemand anders.

Nu wil ik dat ik bijvoorbeeld VLC media player kan installeren door alleen het .exe bestand aan te klikken. Maar ook dat ik niet te zien krijg dat één of ander programma alle knoppen voor mij indrukt. Gewoon een venstertje met bijv. 'Uw software wordt geinstalleerd.

Nu is het alleen zo dat wanneer ik een aanpassing wil maken in deze software dat die dit ook in het .exe installatiebestand moet meenemen.

Eigenlijk net zoiets als Vinny27 op die nieuwsgroepen altijd doet (voor degene die het kennen)

Alvast bedankt,

Groet,
gast0171

Voor je zelf gemaakte spullen kun je Inno Setup gebruiken om er een Setup voor te maken.
http://www.jrsoftware.org/isinfo.php
Via de commandline parameters van Inno Setup kun je dan een Silent Install doen.

Voor bestaande setup programma's ben je er van afhankelijk of dat setup programma een Silent Install ondersteund. Je noemde VLC als voorbeeld en die kan dat inderdaad. Hoe dat werkt staat hier uitgelegd:
https://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=14&t=45006

Ha Edmoor,

Allereerst bedankt voor je reactie,

Maar ik bedoelde het meer in de trend van:
Ik installeer een programma, vervolgens pas ik het programma iets aan, maak hier een nieuwe SILENT setup van.
Kan dit?
VLC was meer als voorbeeld, zoek iets universeels.

En hoe?

Groet,

Met Inno Setup kun je elke setup maken die je maar wilt en deze zal dan de optie Silent Install hebben. Inno Setup is dus echt universeel. Als je het wilt gebruiken om de setup van een een bestaand programma te vervangen zul je wel moeten weten wat de setup van dat programma precies doet. Dus inclusief eventuele register instellingen.

Daarnaast kun je uiteraard eenvoudig per programma opzoeken of deze een mogelijkheid voor Silent Install heeft. Als dat zo is kun je dat beter gebruiken dan er zelf iets voor te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan