Unbound zoekveld --> zoekwaarde in textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Beste,

Ik heb al een hoop gelezen op het forum, maar ik zit toch even klem.
Ik heb een formulier met daarop een zoekveld. Hierin kunnen mensen een naam in tikken en het is de bedoeling dat er dan gezocht wordt. Echter krijg ik het Dlookup niet aan de praat (resultaat #name?). De code die ik heb gebruikt is de volgende:
Code:
=DLookUp("naamTekst";"tbluitkeringen";"idnr"=[idnr])

Nu heb ik in mijn tabel idnr's toegevoegd. Maar hoe zit het dan op het formulier waar ik mee zoek. Moet ik daar ook iets invoegen aan idnr? vraag 2. Ik hoef toch geen tabel te koppelen als source aan het formulier?

Wat zie ik over het hoofd.

Alvast dank

Groet,
Allard

Er van uitgaande dat je ID nr numeriek is zou het volgens mij dit moeten zijn:

=DLookUp("naamTekst";"tbluitkeringen";"idnr=" & [idnr])

Hey Octafish,
Ben jij soms de enige die antwoord geeft :) Ik heb het geprobeerd maar hij werkt niet. Even voor de volledigheid.
Ik heb een formuliertje met twee tekstvelden. De één is naam en de ander postcode. Als ik nu bij naam Allard invul hoe krijg ik dan in postcode 8888XX. Moet ik dan in het postcodeveld bij controlsource
Code:
=Dlookup("Naam";"tblpostcodes";"idnr="&[idnr])
?

Bedankt nogmaals. Als jij ooit drumles wil, dan moet je maar bellen :p

Moet ik je een beetje teleurstellen: ik heb jaren in een band gedrumd ;)
De DLookup functie zoekt een waarde op in een veld in een tabel, dus
=Dlookup("[Naam]";"[tblpostcodes]";"[idnr]="&[idnr]) zou moeten werken in een query of op een formulier. Het kan zijn dat je op een formulier de formulierverwijzing erbij moet halen. Maar het zou al moeten werken. Het wordt iets anders als idnr een tekstveld is. In dat geval moet je extra quootjes rondom idnr zetten:
=Dlookup("[Naam]";"[tblpostcodes]";"[idnr]='"&[idnr] & "'")

Probeer dit eens

=Dlookup("Postcode";"tblpostcodes";"Naam ='"& Me.Naam & '")

Ervan uitgaande dat Naam de naam van je control ("veld") in je formulier is

Je zou ook een query kunnen maken,
Daarin haal je dan de postcode op die bij een naam hoort.
Query sla je op.
Formulier baseer je dan op de query.

Tardis

Mensen,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar ik krijg ze niet aan de praat. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de opbouw van mijn tabellen. Dus ik neem ze mee voor een volgend project. Ik heb inmiddels een andere oplossing gehanteerd welke ook werkt.

Nogmaals erg bedankt

Allard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan