l.degroot01
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 jan 2003
Hallo,
Ik ben wat aan het oefenen met PHP en heb een functie aangemaakt met daarin een while loopje, de code wordt wel succesvol uitgevoerd maar krijg wel 2 foutmeldingen:
Hieronder de code:
Zal wel een klein beginnersfoutje zijn, maar kom er zo 1,2,3 niet uit.
Ander vraagje, is er niet net als de W3 vaidator voor HTML ook niet zoiets voor PHP? Dat pakt de W3 validator namelijk niet. Ik programmeer met Netbeans welke vaak al de meeste fouten aangeeft, maar bij dit stukje code geeft hij niks aan.
Ik ben wat aan het oefenen met PHP en heb een functie aangemaakt met daarin een while loopje, de code wordt wel succesvol uitgevoerd maar krijg wel 2 foutmeldingen:
- Notice: Undefined variable: result in C:\Users\Leslie de Groot\Desktop\School\USBstick\USBWebserver\root\function\while.php on line 18
- Notice: Undefined variable: result in C:\Users\Leslie de Groot\Desktop\School\USBstick\USBWebserver\root\function\while.php on line 19
Hieronder de code:
Code:
<!--
Programmer: Leslie de Groot
Date: 31-10-2010
Exercise While loop
Goal: Multiply 5 till result reaches 150.
-->
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<title>While loop PHP</title>
</head>
<body>
<?php
$result = "0";
function multiply5($a) {
while ($result <= 150) {
print($result . "<BR>");
$a++;
$result = $a * 5;
}
}
multiply5(0);
?>
</body>
</html>
Zal wel een klein beginnersfoutje zijn, maar kom er zo 1,2,3 niet uit.
Ander vraagje, is er niet net als de W3 vaidator voor HTML ook niet zoiets voor PHP? Dat pakt de W3 validator namelijk niet. Ik programmeer met Netbeans welke vaak al de meeste fouten aangeeft, maar bij dit stukje code geeft hij niks aan.