unex is050p router

Status
Niet open voor verdere reacties.

barties

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Hallo lui,

Ik zit nu al een tijdje te klooien met een Unex router.
Ik krijg maar geen verbinding met het internet.
Volgens de handleiding is het allemaal zo eenvoudig, maar dat valt dus smerig tegen.
Ik kan dus wel in het configuratie menu van de router komen en daar mijn zaken instellen.
Ik moet verbinding maken met een extern kabelmodem.
Normaliter heb ik via de compoort(1) verbinding met de modem, deze heeft ook zo'n compoort-uitgang.
Nu was het al zoeken naar zo'n router die ook over zo'n soort kabel beschikt, dus met een rj45 connector en een compoort-connector.
Op mijn router zitten 4 lan-ingangen, een zgn. E-wan ingang en een ingang voor een extern modem met compoort-ingang.
Heb alles als zodanig verbonden.
Dus netwerkkaart van de pc met netwerkingang(1) van router, de modem via de speciale com-inganng op de router.
De internetopties in het cofig.scherm ingesteld op nooit een verbinding maken.
Als ik nu verbinding maak, en ik het ip-adres voor de router intik, kom ik in het router-instellingenmenu.
Hier kan ik kiezen voor e-wan en modem.
Ik moet modem kiezen, en kom dan in een scherm waar ik mijn provider-naam moet invoeren, het dail-in nr, mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Dan is er nog een scherm, modem enabeled/disabeled, initialization string(wat is dit?) en modemsnelheid=auto. Dit moet ik saven en kom dan in een scherm test en save. Klik dan op de test-button en zie aan de lampjes op de router dat deze bezig is met het verbinding maken. Ook op de modem zie je activiteit van knipperende lampjes. Maar na ongeveer een halve minuut geeftie aan in het scherm dat gebruikersnaam en/of wachtwoord niet goed zijn.
Deze zijn 100% goed! Kan het zijn dat er via de router andere zaken meespelen? Want als ik de modem weer via de normale weg direct aan de pc verbind heb ik meteen verbinding.
Mijn pc is wel ingesteld op internet delen. Want zo gauw de configuratie gelukken mocht, wil ik ook met mijn tweede pc via de router het internet op..

Ik heb een legale XP(op beide pc's), 3com-netwerkaarten.

Misschien ligt het ook wel aan de kabel-modem, ik was dus RendoDeKooi-klant(ja, de slak van Nederland, wat betreft verbindingssnelheid) en dat is nu Alwaysacces van Essent(net zo slakkerig). Ik gebruik nog hetzelfde modem. Maximale snelheid modem is 115kb/s. Is geloof ik de communicatiesnelheid is tussen modem en pc. Zegt volgens mij niets over de verbindingssnelheid met het internet.

Heel verhaal geworden maar misschien is het duidelijk zo.

Graag zou ik tips en suggesties ontvangen van jullie, in ieder geval hartelijk bedankt alvast.

Groeten Bartie.

Laatst bewerkt:
IK HEB DEZELFDE ROUTER.

EN IK HEB DRIE NETWERKEN GEMAAKT MET DEZE ROUTER, KEN NOG IEMAND DIE ER OOK 1 HEEFT EN HET WERKT PRIMA, MAARJA ALLEMAAL VIA EEN UTP KABEL.

JE HEBT NOG ZO'N OUD MODEM WAAR JE MET EEN COMPOORT MOET WERKEN?

IK SNAP ALLEEN DIT ZINNETJE NIET (Mijn pc is wel ingesteld op internet delen. Want zo gauw de configuratie gelukken mocht, wil ik ook met mijn tweede pc via de router het internet op)

JE PC HOEFT NIET OP INTERNET DELEN TE STAAN, DAT DOET DE UNEX ROUTER VOOR JE.
STOP IN DE LAN UITGANG EEN KABEL NAAR JE PC EN JE HEBT VERBINDING. EN DAT 4 KEER ALS HET MOET

HEB JE BIJ NETWERK INSTELLINGEN BIJ TCP WEL INGESTEL DAT DAT JE AUTOMATISCH EEN IP KRIJGT.

JE ROUTER GENENEERDT NAMELIJK IP ADRESSEN (DHCP)
DUS ALS JE JE ROUTER GEBRUIKT MOET JE AUTOMATISCH IP AANVINKEN.

THEORETIES ZOU DIT NIETS MOETEN UITMAKEN, WANT JE INTERNETGEDEELTE ZOU HET GEWOON MOETEN DOEN OOK AL ZOU ER GEEN PC AAN JE ROUTER HANGEN.
JE MODEM MOET VERBINDING MAKEN, EN DAARNA PAS VERDELEN.
ZAL THUIS EENS KIJKEN OF IK WAT KAN VINDEN IN HET MODEM SCHERM.
MISCHIEN EEN NIEUWE FIRMWARE?

GROETEN
BERT

Saratoga,

Volgende keer bij het plaatsen opletten of je caps uitstaat.

Tjonge, da's vlot zeg

Ja, een oud modem inderdaad.

Over dat internet delen, ja weet ik veel, ik ben niet zo bekend in netwerken e.d. Maar ik heb het wel ingesteld op automatisch een ip-adres verkrijgen.
Jij maakt verbinding dus via e-wan poort op de router. Ik moet die andere nemen, en daar wordt simpel gevraagd wat hierboven in mijn vraag beschreven wordt.
Ik heb ook wel bij die e-wan instellingen gekeken en daar wordt inderdaad via dhcp de zaak geregeld. Maar dat heb je dus niet voor het kiezen via de modem-instelling. Ik geloof trouwens wel dat het op de achtergrond gebeurt, want onder advanced in het routermenu zie ik onder IP/DHCP wel van alles ingevuld staan, behalve de bovenst twee regels, Public IP adress en Public netmask.

Wat is trouwens een Initialization String voor een modem. Daar wordt namelijk ook om gevraagd, of kan ik dit veld overslaan?

Het zal vast iets heel simpels zijn, maar heb het net nog weer geprobeert en het werkt nog niet.

Groeten Bartie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan