Unformat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Voor een klant moest ik een herinstallatie doen op een HP Pavilion systeem. Zoals ik meestal doe heb ik mijn externe harddisk (250GB) gebruikt om de data van de klant te back-uppen. Zo ook nu: netjes "mijn documenten" en Outlook Express data weggeschreven.
Vervolgens eerst geprobeerd de Windows (XP Home) te repareren maar dat loste het originele probleem niet op, dus een complete herinstallatie vanaf de verborgen partitie gedaan. Daarbij heb ik vergeten om de externe harde schijf los te koppelen en die is door de HP software netjes mee geformatteerd.
Ik ben dus de backup data van de klant en spullen van mij zelf kwijt …..
Welk undelete programma adviseren jullie om te proberen nog wat te redden?
Graag advies; ik heb het hard nodig!

Vast dank
Rob

PS
Mijn eigen systeem is een dual-boot XP Pro/Vista Ultimate, voor het geval Vista betere mogelijkheden biedt…

Bij een snelformat is alleen de partitietabel verdwenen, te reconstrueren met TestDisk, R-Studio en GetdataBack zijn de betere recoverytools, alleen die zijn niet gratis, alhoewel.

Bij een snelformat is alleen de partitietabel verdwenen, te reconstrueren met TestDisk, R-Studio en GetdataBack zijn de betere recoverytools, alleen die zijn niet gratis, alhoewel.

Beste LP,
gezien de situatie ben ik eventueel best bereid te betalen. Welk programma van de 3 die jij noemt, adviseer je in deze situatie?

(Wat het iets makkelijker maakt is dat het een externe harde schijf is en dat dus na de formattering alleen de structuur van HP er op is gezet maar verder niets, dus ik hoop en verwacht dat ik veel terug kan halen).

TestDisk is geheel gratis, bij R-Studio en GetDataBack moet je wel weten in welke bestandsformaat er is geformateerd, en die 2 ontlopen elkaar niet in kwaliteit.

Er is ook wel een gratis programma, Restoration, maar of die alles vind.

TestDisk is geheel gratis, bij R-Studio en GetDataBack moet je wel weten in welke bestandsformaat er is geformateerd, en die 2 ontlopen elkaar niet in kwaliteit.

Er is ook wel een gratis programma, Restoration, maar of die alles vind.

Dankjewel
Inmiddels sta ik de trial- versie van GetDataback NTFS te draaien: afhankelijk van wat die terug vindt, ga evt ik nog die gratis programma's proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan