• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uniek maken gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvejam

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2010
Goedemorgen,

Ik wil graag weten hoe vaak iemand een regel verwerkt. Via aantal als formule lukt dit wel maar dan krijg ik alle regels waar de gebruiker een handeling heeft verricht. Dit geeft een vertekend beeld omdat in realiteit alle handelingen op 1 melding als 1 geteld moet worden.

In de bijlage een voorbeeld.

In het voorbeeld zijn de regels 2 t/m4 dus één melding. In kolom AE (Mut Gebruiker) zijn er er door gebruiker 2 dus 2 handelingen verricht die ik maar 1 x wil tellen. Regels 5 t/m 9 zijn er door gebruiker 3 dus 3 handelingen gedaan die ik ook maar 1 x wil tellen.

Ik hoop dat duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel.

Bijlagen

Beste,
Waarom werk je niet met een inlogprocedure? Je maakt een lijst van alle gebruikers en een wachtwoord om misbruiken uit te sluiten. De naam van de gebruiker wordt geregistreerd en desnoods wordt de naam ook vermeld bij iedere wijziging.
Om dit te verwezelijken heb je VBA-code nodig.

Ik neem aan dat het om het ordernummer gaat. Met een formule in kolom AI en een draaitabel is wel wat te doen.

Bijlagen

Beste VenA,

Ja gaat inderdaad om ordernummer. Dank voor de hulp. Dit is waar ok naar op zoek was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan