Friend
Verenigingslid
- Lid geworden
- 31 jan 2009
Beste forummers,
Ik heb een formulier "frmNaw" en een formulier "frmKleuren" met uiteraard 2 tabellen "tblNaw" en "tblKleuren"
Nu open ik in het formulier "frmNaw" middels een opdrachtknop het "frmKleuren".
Ik wil alleen de records kleuren zien van de persoon die op dat moment in het "frmNaw" openstaat.
Hier gebruik ik voor de volgende code :
Nu wilde ik graag de (unieke) autonummering gebruiken van de "tblNaw" alleen dan krijg ik de melding dat de criteria niet overeenkomen.
Dat klopt natuurlijk ook want beiden velden kunnen dacht ik alleen maar tekst zijn.
Hoe kan ik toch automatisch in de "tblNaw" een uniek nummer of omschrijving/code toevoegen. Zodat ik deze niet zelf behoef te verzinnen of ophogen.
Ik gebruik ook geen klant of relatienummers anders zou ik deze hiervoor gebruiken.
Friend
Ik heb een formulier "frmNaw" en een formulier "frmKleuren" met uiteraard 2 tabellen "tblNaw" en "tblKleuren"
Nu open ik in het formulier "frmNaw" middels een opdrachtknop het "frmKleuren".
Ik wil alleen de records kleuren zien van de persoon die op dat moment in het "frmNaw" openstaat.
Hier gebruik ik voor de volgende code :
Code:
Private Sub opdrfrmKleuren_Click()
On Error GoTo Err_pdrfrmKleuren_Click
Dim stDocName As String
Dim stLinkCriteria As String
stDocName = "frmKleuren"
stLinkCriteria = "[objectuniek]=" & "'" & Me![uniekobjnr] & "'"
DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria
Exit_pdrfrmKleuren_Click:
Exit Sub
Err_pdrfrmKleuren_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_pdrfrmKleuren_Click
End Sub
Nu wilde ik graag de (unieke) autonummering gebruiken van de "tblNaw" alleen dan krijg ik de melding dat de criteria niet overeenkomen.
Dat klopt natuurlijk ook want beiden velden kunnen dacht ik alleen maar tekst zijn.
Hoe kan ik toch automatisch in de "tblNaw" een uniek nummer of omschrijving/code toevoegen. Zodat ik deze niet zelf behoef te verzinnen of ophogen.
Ik gebruik ook geen klant of relatienummers anders zou ik deze hiervoor gebruiken.
Friend
Laatst bewerkt: