• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke klacht ID

• Onderwerp starter Onderwerp starter TJ86
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TJ86

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2014
Goedemiddag,

ik heb een vraag over bijgevoegd bestand. Ik ben een (simpel) klachtenregistratie formulier aan het maken in Excel 2013.
Zie bijgaand excelbestand voor meer informatie.

Nu is het zo dat ik elke klacht een aparte klacht ID wil geven (automatisch). De klacht ID is opgemaakt uit meerdere
waarden zoals datum e.d. (de formule staat in de betreffende cel).

Nu kan het natuurlijk zijn dat een accountmanager meerdere klachten op eenzelfde dag doorgeeft. De klacht ID's (zoals ik deze
nu heb gemaakt zijn dan identiek).

Ik zou graag zien dat als er minimaal 2 klachten van dezelfde accountmanager op eenzelfde dag worden doorgegeven dat er
een UNIEKE klacht ID wordt gegenereerd door bijv. een 1, 2, 3, enz.. erachter te zetten.

Is dit mogelijk?

Alvast dank voor de hulp!

Gr. TJ

Betreffende bestand:
Bekijk bijlage Map1.xlsx

Het eenvoudigste is op het einde van de formule het volgende toevoegen :

Code:
&(RIJ())

De rij is in je werkblad een uniek gegeven.

Joske

Beste Joske,

allereerst dank! Hier heb ik al heel wat aan! Super!

is het ook mogelijk om ipv het nummer van de rij aan te geven dat bij elke datum weer een nieuwe reeks start? Dus zoals mijn originele
vraag eigenlijk maar dan zonder RIJ ID te gebruiken?

Nu zou het zo overkomen dat als in bijv RIJ26 een entry wordt gedaan dat het lijkt dat de betreffende vertegenwoordiger 26 klachten die dag
heeft doorgegeven (als je snapt wat ik bedoel).

Laatst bewerkt:
Kan je iets met mijn voorbeeld, eens een rij ingevuld mag er niets meer gewijzigd.

Bijlagen

Jean-Paul, hartelijk dank voor je genomen moeite, echter dit is niet wat ik zoek. Sorry

Plongske, je hebt me alweer geholpen. Dít is waar ik naar op zoek was! Super bedankt!!!!!!!!

Nog eentje met met een andere formule waardoor een aantal tussen kolommen komen te vervallen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan