Ik heb een vraag mbt het tellen van unieke waarden, het onderwerp is al regelmatig aan bod gekomen op dit formum, maar ik heb daar niet dadelijk de oplossing gevonden voor mijn probleem/
Ik heb een reeks data, die een overzicht van gepresteerde uren weergeeft.
Nu wil ik voor iedere persoon het aantal dagen tellen dat de persoon vervangen werd.
Ik was op basis van een zoektocht op internet aan de slag gegaan met de functie interval in combinatie met 2 bijkomende als-formules.
Het vreemde is nu dat wanneer ik het uitprobeer op een zelf gemaakt klein bereik, dan werkt alles, maar wanneer ik de formule uitprobeer op het data zelf dan gaat het helemaal fout: wanneer ik filter op de naam van de persoon is het resultaat 0, laat ik die filter weg en filter ik enkel op vervanging dan geeft de formule wel een resultaat maar een foutief.
Ik versta er niets van dus hopelijk weet er hier iemand meer.
Bekijk bijlage unieke waarden tellen.zip
Zie bestand in bijlage met de formules
Ik heb een reeks data, die een overzicht van gepresteerde uren weergeeft.
Nu wil ik voor iedere persoon het aantal dagen tellen dat de persoon vervangen werd.
Ik was op basis van een zoektocht op internet aan de slag gegaan met de functie interval in combinatie met 2 bijkomende als-formules.
Het vreemde is nu dat wanneer ik het uitprobeer op een zelf gemaakt klein bereik, dan werkt alles, maar wanneer ik de formule uitprobeer op het data zelf dan gaat het helemaal fout: wanneer ik filter op de naam van de persoon is het resultaat 0, laat ik die filter weg en filter ik enkel op vervanging dan geeft de formule wel een resultaat maar een foutief.
Ik versta er niets van dus hopelijk weet er hier iemand meer.
Bekijk bijlage unieke waarden tellen.zip
Zie bestand in bijlage met de formules