• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

unieke waarden uit 2 datavelden samenvoegen en uitbreiden in nieuw dataveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foxmaster

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Berichten
19
Geachte experts!

Ik zit met het volgende, 2 SAP downloads wil ik samenvoegen naar 1 dataveld. In de 2 downloads zitten overeenkomende waarden op basis waarvan ik de nieuwe lijst wil creeeren. Zie voorbeeld Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

De data van "ZWR" moet gecombineerd worden met "IP18" en onderling aangevuld worden met de ontbrekende gegevens op "Results".
Ik heb geprobeerd dit te doen met vert.zoeken. Die pakt natuurlijk alleen de 1e gevonden overeenkomst.

Het voorbeeld bestand is vrij klein, ik moet werken met meer dan 10k aan regels. Uiteindelijke resultaat kan makkelijk >100K aan regels zijn.

Volgens mij moet het mogelijk zijn met een macro, die met een "loop" doorblijft gaan totdat alle unieke combinatie mogelijkheden zijn gebruikt.

Mocht mijn vraag niet duidelijk (heeeel goed mogelijk) :d laat het me weten.

alvast bedankt!
 
Hoezo samenvoegen ?

In IP18 zitten per regel dezelfde gegevens als in ZWR ?
 
ehm.... niet helemaal. De kolom met Floc's bevat meerdere unieke waarden, met daarachter gelijke informatie. Deze moeten in combinatie met "ZWR" op het blad "results" komen. Voor elke unieke Floc moeten er op "results" regels bij komen (dit kan een enkele regel zijn tot wel 15) met daarin de informatie uit beide voorgaande bladen.
Hopelijk is het zo iets duidelijker......
 
Ik begrijp:
IP18 bevat welke gegevens uit ZWR gefilterd moeten worden en in het blad results getoond moeten worden.
 
Test:

Code:
Sub snb()
  For j = 2 To Sheets("IP18").Cells(1).CurrentRegion.Rows.Count
    Sheets("ZWR").Cells(1).CurrentRegion.AdvancedFilter xlFilterCopy, Sheets("IP18").Cells(1).CurrentRegion.Resize(2), Sheets("Result").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
    Sheets("IP18").Rows(2).Delete
  Next
End Sub
 
Ontzettend bedankt en mijn excuses voor mijn late reactie. Ik heb hem inmiddels getest.
ik heb de laatste regel in de code weggehaald, nu blijft de oude data intact.
Is het mogelijk om de titel rij niet mee te nemen in het resultatenblad? Hij neemt nu elke keer alle titels mee, net als de overige data. Of is het verstandiger om dan de titels weg te laten in de datavelden?
 
De macro geeft nu een lijst met telkens dezelfde informatie, het komt in de buurt naar wat ik wil bereiken.
Mijn voorbeeld was misschien niet echt duidelijk.
De data op blad ZWR moet samengevoegd worden met de data op IP18. Alle unieke Floc's in combinatie met een uniek MI moet aangevuld worden op basis van de data uit ZWR. In ZWR staan meer kolommen dan in IP18, deze moeten per unieke combinatie mogelijkheid ook overgenomen/aangevuld worden op het blad Result.

Hierdoor krijg je op het blad Result een lange lijst met alle combinatie mogelijkheden van ZWR en IP18.
Als het handiger is kan ik op het Result blad alle gewenst uitkomsten invoeren.

Als het mogelijk is wat ik hier voorstel :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan