• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

unieke waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie36

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Hallo,

In de bijlage heb ik een voorbeeld bestandje gezet.

Ik wil dat de uitkomst is zoals aangeven, dat alleen de unieke woorden onder elkaar komen in een nieuwe lijst. Als in kolom 2 niets staat telt dat woord niet mee. In dit voorbeeld moet piet dus niet worden mee genomen.

Misschien heeft iemand een oplossing?

Mvg
Appie

Bijlagen

Matrixformule:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Tabel1[Kolom1];KLEINSTE(ALS((VERGELIJKEN(Tabel1[Kolom1];Tabel1[Kolom1];0)=RIJ(Tabel1[Kolom1])-3)*(Tabel1[Kolom2]>0);RIJ(Tabel1[Kolom1])-3);RIJ(A1)));"")

Hallo,

Of misschien zoiets?
Zonder formule.

Mvg
Peter

Bijlagen

De Formule van HSV krijg ik in mijn voorbeeld wel werkend, maar in mijn eigen projectje waar ik mee bezig ben nog niet. Ik weet niet wat -3 inhoud in de formule en de verwijzing naar A1. Misschien wil je dat nog toelichten?

Mvg

Appie

Heb je de formule van HSV met control + shift + enter afgesloten?

Ik vraag het maar omdat dit vaak vergeten wordt.

De -3, denk ik omdat je 4 kolommen (kolomD) gebruikt, dus -3 = kolom A

Laatst bewerkt:
Er wordt niet voor niets altijd om een representatief voorbeeld gevraagd. Het resultaat staat in kolom D dit is de vierde kolom. De te zoeken waarden staan in kolom A dit is de eerste kolom. laat 4-3 nu 1 zijn. Rij(A1) geeft als waarde 1. Wat zal rij(A2) geven? Excel heeft een optie om formules te evalueren je kan dan stap voor stap zien wat er gebeurt.

Evalueer de formule graag eerst, de kolom D heeft er namelijk niets mee van doen.

Als ik tussen A1 en A3 een regel toevoeg moet ik het getal -3 ook met 1 verhogen, anders werkt het niet. Zal dus wel met de regel nummer te maken hebben waar de gegevens beginnen. Als ik de A1 in de formule wijzig in B1 of C1 maakt niet uit. Wat die dus doet is voor mij nog een vraagteken.

Appie,

De suggestie #4 doet deze niet wat je wil?
Het is een eenvoudige draaitabel (zonder formules) maar weet natuurlijk niet of deze v.w.b. je origineel werkt of toepasbaar is.

Mvg
Peter

Je mag het ook zo invoeren als matrix.

De -3 er niet meer in.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Tabel1[Kolom1];KLEINSTE(ALS((VERGELIJKEN(Tabel1[Kolom1];Tabel1[Kolom1];0)=RIJ(Tabel1[Kolom1])-RIJ(Tabel1[#Kopteksten]))*(Tabel1[Kolom2]>0);RIJ(Tabel1[Kolom1])-RIJ(Tabel1[#Kopteksten]));RIJ(A1)));"")

Nu doet hij het wel in mijn eigen tabel, bedankt voor het mee denken allemaal. Ik moet de vraag nog wel als opgelost zetten maar waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan