Goedendag,
Ondanks diverse pogingen lukt het mij niet om een geldige formule te creeren. Ik hoop dat iemand op dit forum mij hiermee kan helpen.
Informatie
Mijn Excel database bevat 185 contractregels van 90 verschillende leveranciers.
Elke leverancier is vervolgens geclassificeerd naar "routine", "leverage", "bottleneck" of "strategic".
Doel
Het doel van de formule is om te berekenen hoeveel leveranciers (en niet contractregels) er onder elke classificatie hangen.
Probleem
Ik probeer tevergeefs twee formules te koppelen.
De formule "=SUMPRODUCT(1/COUNTIF($C$2:$C$185;$C$2:$C$185))" berekent dat (rijen/)contractregels 2 t/m 185 bestaan uit 90 unieke (waardes/)leveranciers.
De formule "=COUNTIF($K$2:$K$185;"Routine")" berekend voor dezelfde rijen hoe vaak de waarde "routine" voorkomt.
Kan iemand mij hierbij helpen? Mijn dank zal zeer groot zijn!
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Wietse van Dommelen
Op basis van de tip van Alphamax heb ik een voorbeeldbestand toegevoegd (zie hieronder).
Bekijk bijlage Aantal leveranciers per classificatie.xlsx
Ondanks diverse pogingen lukt het mij niet om een geldige formule te creeren. Ik hoop dat iemand op dit forum mij hiermee kan helpen.
Informatie
Mijn Excel database bevat 185 contractregels van 90 verschillende leveranciers.
Elke leverancier is vervolgens geclassificeerd naar "routine", "leverage", "bottleneck" of "strategic".
Doel
Het doel van de formule is om te berekenen hoeveel leveranciers (en niet contractregels) er onder elke classificatie hangen.
Probleem
Ik probeer tevergeefs twee formules te koppelen.
De formule "=SUMPRODUCT(1/COUNTIF($C$2:$C$185;$C$2:$C$185))" berekent dat (rijen/)contractregels 2 t/m 185 bestaan uit 90 unieke (waardes/)leveranciers.
De formule "=COUNTIF($K$2:$K$185;"Routine")" berekend voor dezelfde rijen hoe vaak de waarde "routine" voorkomt.
Kan iemand mij hierbij helpen? Mijn dank zal zeer groot zijn!
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Wietse van Dommelen
Op basis van de tip van Alphamax heb ik een voorbeeldbestand toegevoegd (zie hieronder).
Bekijk bijlage Aantal leveranciers per classificatie.xlsx
Laatst bewerkt: