• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke waardes tellen met 2 voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mk1983

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Wie kan mij helpen?

Ik heb in Excel een werkblad met 54000 records.

Indeling:

Naam: datum: tijd:
Jan 4 6
Kees 5 6

Nu wil ik het volgende graag gaan doen, ik wil gaan tellen hoeveel unieke waarde er zijn op datum 4 en tijd 6, de regels in het bestand zijn orderpickregels, het aantal regels per uur heb ik reeds gemaakt alleen wil ik nu weten hoeveel unieke personen bezig zijn geweest met dit aantal regels.

Wie kan mij helpen? Ik moet deze informatie in een andere tabel zetten welke gekoppeld is aan een grafiek.

Gebruik een draaitabel of plaats een representatief voorbeeldje. Datum = 4? Tijd = 6? Zegt niet echt veel.

Zie bijlage,

de 4 staat in dit geval voor 4 november en de 6 staat in dit geval voor 6 uur van 06:34:04

Het gaat er dus om dat ik het aantal unieke mensen die in dit geval op 4 november en tussen 06:00:00 en 06:59:59 hebben gewerkt.

Bijlagen

Nee dat is het niet ik moet juist weten hoeveel unieke personen het zijn, en niet het aantal regels dat deze combi voorkomt.

Had ik al gevraagd om een representatief voorbeeldje? 4 november en ook het andere kan ik niet vinden. Beter is het ook om de verwachte uitkomst er in te zetten.

Unieke waardes tellen

Hallo,

Ik denk met deze matrix formule waarbij de voorwaarde in cel H1 staat b.v. 8. Staat dus voor 8 uur:

Code:
SOM(ALS(INTERVAL(ALS(UUR($D$1:$D$18)=H1;VERGELIJKEN($A$1:$A$18;$A$1:$A$18;0);"");ALS(UUR($D$1:$D$18)=H1;VERGELIJKEN($A$1:$A$18;$A$1:$A$18;0);""))>0;1))

De uitkomst is 6

Groet

Dirk

Ik heb mijn werkbestand even anoniem gemaakt en toegevoegd.

Ik heb hierin een blad "data" hierin staan alle pickregels. De kolomnamen staan er bij.

En een blad met de rapportage.

Wat ik nu zou willen is dat ik in de rapportage in de kolom "mdw:" het aantal unieke medewerkers op die dag en dat uur.

Ik heb dus op dag nummer 15 met uur 13 totaal 222 regels gepickt, alleen de vraag is hoeveel unieke medewerkers hebben dit gedaan? In dit geval 19 in de kolom mdw moet dus 19 komen te staan.

Bijlagen

Dat begint er op te lijken Cobbe, alleen wil ik dit graag direct in de rapportage hebben, nu moet ik elke dag en uur apart gaan uitvragen in de draaitabel en overtikken in de rapportage. Hoop dat dat ook nog kan :)

Op zich heb ik wel een werkend voorbeeldje bijgevoegd waarin ik wat formules heb aangepast en een kolom toegevoegd met de formule

PHP:
=ALS(SOMPRODUCT(($D$2:$D2=D2)*($A$2:$A2=A2)*($E$2:$E2=E2))>1;0;1)
om de unieke medewerkers per datum en uur te bepalen. Alleen duurt het bij mij ontzettend lang op de ruim 16.000 rijen:o Je moet wel de fouten uit kolom A halen anders werkt het niet. (formules bereken heb ik op handmatig gezet:))

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan